Site icon IAS

השמים מחיפה נסגרים

חברות ישראייר ואיסתא הודיעו היום כי הן נאלצות לבטל את הטיסות הבינלאומיות שתוכננו לפעול הקיץ משדה התעופה בחיפה. הסיבה לביטול הטיסות הנה מחסור בכח אדם באגף הביטחון באל על ובשל מחלוקות תקציביות למול משרד החוץ.

לדברי אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר: "הסיטואציה בה נמצאות חברות התעופה הישראליות פשוט הזויה, משרד התחבורה פותח את השמיים לחברות הזרות,  משרד התיירות והתאחדות בתי המלון משלמים תמריצים מגוונים לחברות זרות בכדי שיטוסו לארץ ואילו משרד החוץ ואגף הביטחון סוגרים לחברות הישראליות קוי תעופה בשל מחלוקות ביניהם. אם מישהו לא יתעשת על עצמו מהר הפגיעה בנוסעים ובחברות הישראליות תהיה הרסנית".

לדברי רונן קרסו סמנכ"ל איסתא :"פתחנו בשנה שעברה תנועה בינלאומית מחיפה בעידוד שר התחבורה. הושקעו משאבים רבים על מנת להקל על תושבי הצפון והפריפריה. הקווים מחיפה היו הצלחה גדולה ועשרות אלפי נוסעים מצפון הארץ חסכו כסף וזמן באמצעות טיסות אלו. אני משוכנע  שלא ניתן לסגור את השמים מחיפה ופעילות מהירה של משרד התחבורה תציל את שדה התעופה לרווחת תושבי צפון הארץ".

גם חברת התעופה TUS הקפריסאית הפסיקה את טיסותיה מחיפה, זאת בשל שעת סגירה מוקדמת של השדה.

מארקיע נמסר כי היא אינה מבטלת טיסות, מכיוון שמראש לא תוכננו לחברה לקיץ הקרוב טיסות בינלאומיות מחיפה.

AmiEt מסביר כי מצב זה הוא בדיוק הטענה הבולטת ביותר של הרשות ההגבלים העסקיים שבגינה החליטה הרשות לא לאשר את מיזוג ישראייר ואל על. מלבד החשש שהמיזוג יפגע בטיסות הפנים ארציות לאילת, היה חשש ברשות שאל על תשתמש לרעה בעובדה שהיא מהווה מונופול בבדיקות הביטחוניות לטיסות של החברות הישראליות וזה יפגע בפעילותן, כפי שנראה עתה בחיפה אם לא ימצא פתרון שימנע את ביטול הטיסות של איסתא וישראייר.

בלתי אפשרי שוויכוח בין אגף הביטחון באל על  לבין משרד החוץ ישבית הקיץ טיסות של איסתא וישראייר מנמל התעופה חיפה, תוך פגיעה בתושבי הצפון. יתכן, כי הגיע העת להוציא את הבדיקות הביטחוניות מידיה של אל על ולהעבירם לרשות שדות התעופה, המתמחה מאוד בתחום זה, ויפה שעה אחת קודם.

תגובת אל על: "כפי שהודיע אגף הביטחון מבעוד מועד לכלל חברות התעופה הישראליות, כל עוד לא ייפתר אל מול משרדי הממשלה הרלוונטיים המחסור בכוח אדם הנובע מקצב הגידול המשמעותי בכמות הטיסות המופעלות על ידי החברות הישראליות נוכח הסכם השמים הפתוחים, אגף הביטחון לא יוכל לאשר את בקשות חברות התעופה הישראליות ללו"ז טיסות קיץ 2018. במסגרת כך לא אושרה ולא סורבה אף לו טיסה אחת מחו"ל לישראל לקיץ 2018, לא לחיפה ולא לכל שדה אחר. יודגש, כי ביטחון אל על אינו אחראי על פעילות הביטחון בשדות התעופה בישראל, אלא רק על ביטחון של חברות תעופה ישראליות בטיסות מחו"ל לישראל".

Exit mobile version