Site icon IAS

הצצה לצלחת במחלקות היוקרה של קוריאן אייר

אנחנו שואלים את עצמנו לא פעם במהלך הטיסה איך ומי הכין את המנות הקטנות והמדויקות בתוך העגלות המתרוצצות הלוך ושוב בין המעברים בתא הנוסעים. על חלק מהשאלות ניסו לענות ולהדגים היום (ג') אנשי קוראין אייר בישראל מלווים במומחי חברת "אל שף קייטרינג" האחראית על הצד הקולינרי בטיסות הישירות מתל אביב לסיאול.

בפתח דבריו אמר דניאל זיידנמן , נציג מכירות של חברת קוריאן אייר בישראל כי מטרת הביקור להציג בפני עיתונאים וסוכני נסיעות את המנות המוגשות ללקוחות חברת התעופה במחלקות היוקרה בטיסות הישירות מישראל לקוריאה הדרומית.

יעקב עטר, מנכ"ל חברת " אל שף קייטרינג" הסביר כיצד מצליחה החברה שהוא עומד בראשה לרצות כבר כשמונה שנים את אנשי חברת התעופה הידועים בדייקנותם גם בפרטים הקטנים ביותר.

"אנו משרתים את קוריאן אייר מרגע הגעתה לישראל, לפני כ-8 שנים. ההתחלה הייתה לא קלה נוכח הניסיון הדל שהיה בישראל בנושא המטבח הקוריאני והדרישות הגבוהות של חברת התעופה. כיום אנו מדורגים בראש הרשימה של ספקי החברה בעולם" .

תפריט החברה משתנה מידי רבעון והוא מותאם למספר מנות "מערביות" ומנות "קוריאניות" לפי פילוח ארץ המוצא של הנוסעים בכל טיסה וטיסה. במגש הפתיחה של נוסעי מחלקות היוקרה תמצאו 3 מנות טעימה המוגשות בכלי חרס לצד סכום יוקרתי, מלחיה ופלפליה ומפה מהודרת. כוס שמפניה, חובה.

3 המנות מכילות, מלפפון בתחמיץ, בצל ברוטב סויה ורצועות בשר פילה בקר המושרה למשך 24 שעות במרינדה של סויה, סאקה (משקה אלכוהולי העשוי מאורז) ובצל. מלוח אך טעים ונעים לחיך. מי שפוגש בפעם הראשונה במטבח הקוריאני עשוי להזדקק לכמה רגעים של הסתגלות.

 

לאחר מכן התפריט מורכב ממספר מנות ראשונות: טרטר טונה אדומה מלווה באספרגוס ורוטב וואסבי – מיונז. מנה בצבעים ססגוניים, טעימה ועדינה של סלמון מעושן ופרוסות מנגו המופרדות בשכבות טרטר עוף וירקות ברוטב וואסבי ומיונז.

מרק קוריאני על בסיס בשר בקר, סויה, סאקה כשלתוכו מוסיפים לקט של בצל ירוק, בצל רגיל ופטריות שיטאקי מוקפצות.

מרק סלרי, בסגנון מערבי שהוא מצוין לטעמי והשתלב באופן מושלם עם המנות הראשונות.

במנות העיקריות:  מנת Bibimbap (לא להיבהל מהשם) טעים וקל לעיכול למרות הערבוב של מספר לא מבוטל של מרכיבים: שני סוגי פטריות מוקפצים (שמפיניון ופורטובלו),רצועות חצילים מטוגנים בשמן זית סויה ומרינדה, זוקיני פרוס, רצועות מלפפון בשמן שומשום וגרגירי שומשום, נבטי שעועית ובשר טחון. לצד המנה מוגשת צלוחית אורז לבן המגיע הישר מקוריאה ומחומם בישראל ( הקוריאנים קנאים במיוחד לאורז שלהם) שאישית לא הרשים אותי. ואם זה לא מספיק אז על כל הדברים שמים שמן שומשום ופסטה חריפה הנקראת (Gochujang hot pepper paste).

המנות העיקריות המערביות כוללות פילה בקר עם תוספות או דג בס עם תוספות. מיותר לציין שלחמניות וחמאה נמצאות בהישג יד.

לקינוח הוגשה מנת פירות וגלידה כאשר שמות המוזמנים התנוסס על דגל קטן שניצב במרכז המנה ונתן הרגשה אישית חמימה.

כמובן, שכחתי את המגבת החמה בסיום הטיסה הארוכה שעברה עלינו במסע הקולינרי המסקרן…

 

 

Exit mobile version