Site icon IAS

הצעת טייסי אל על לפתרון המשבר

היום נמסר מוועד הטייסים, כי "וועד טייסי אל על נמצא כבר זמן רב בדיונים מול ההנהלה במטרה למצוא מענה לסוגיית גיל 65. במסגרת הדיונים הציעו טייסי אל-על כמה דרכים לפתור את הנושא – אך ההנהלה לא הסכימה לאף פתרון שהוצע. הטייסים אף הציעו לקחת חלק במימון הפתרון וגם לזה הנהלת אל על סירבה". הוועד גם מסר את פרטי הצעתו לפתרון המשבר.

הצעה הטייסים לפתרון המשבר

רקע:

בית הדין פסק שעל ההנהלה לאתר תפקידי טייסים למזער את הפגיעה בטייסים.
הגורמים המקצועיים בחברה, מבצעי אוויר, איתרו תפקידי טייסים.
19 תפקידי מדריכים.
11 תפקידי ניהול קרקעי בתפקיד מפקח
1 תפקיד באגף בטיחות טיסה, ועוד תפקידים כצוות בטיסות  LOSA -Line Operations Safety Assessments .
סה"כ יותר 30 תפקידים מתוך 40 וותיקים פעילים בממוצע בשנה.
מעל 75% ממשיכים לעבוד, 25% פורשים (5 פורשים מתוך 20 שמגיעים לגיל 65 כל שנה)
הפורשים – כמחציתם קברניטים וכמחציתם קצינים ראשונים (14 קר. ב 5 שנים).
Card1(החלק הבסיסי בתלוש המשכורת ללא תוספות) שנתי ממוצע לקצין ראשון פורש 30,000 שקל ולקברניט 45,000. ממוצע –  37,500, שהם כ-450,000 שקל לשנה וכ-900,000 שקל לשנתיים.

הצעה לטייס שימשיך לעבוד:

מדריכים – ממשיכים לעבוד ע"פ הסכם אצ"א (אנשי צוות אוויר), בתנאי אצ"א.
מדריכים – מתוכננים ל-עד 8 ימי סימולטור בחודש, או טיסות מבחן נתיב או פיקוח. פעילות טיסתית, שקולה ליומיים סימולטור (6 ימי סימולטור ופעילות טיסתית).
מפקחים – ממשיכים לעבוד על פי הסכם אצ"א, 5 ימים בשבוע בשכר מפקח.
מפקחים שהם גם מדריכים – יבצעו עד 2 ימי סימולטור בחודש כחלק מתפקידם.
למפקחים יוכלו להתמנות גם קצינים ראשונים וותיקים.

הצעה לטייס שיפרוש:

עלות מעביד לפרישת טייס תהיה 100% Card1 ותתחלק לפי:
70% Card1 פנסיית גישור חודשית עד גיל פרישה חוקי.
המשך הפרשות מלאות עד גיל פרישה חוקי
מענק פרישה לפי 24 חודשים בגובה היתרה עד ל-100% Card1.

מקורות מימון

למועסקים – אין עלות. החברה איתרה להם תפקידי טייסים.
לפורשים – החברה מממנת 600,000 שקל ואצ"א יממנו 300,000 שקל.
עלות לאצ"א ל-5 פורשים בשנה, 1.5 מיליון שקל – אצ"א ימצאו מקורות מימון.

כאמור, לדברי הטייסים הנהלת אל על לא קיבלה את ההצעה. "ההנהלה "גוררת רגליים" זמן רב – וכעת החליטה לפגוע ביודעין בעובדיה ולקצץ באכזריות, בניגוד להסכמים ובעיצומו של מו"מ, כ-70% משכר הטייסים בני ה-65. כל זאת – בניגוד לחוזה עבודה קיים וכאשר מתקיים מו"מ שמטרתו להגיע להסכם בנושא", מציינים הטייסים.

מאל על נמסר, כי "החברה פועלת כל העת באחריות ובהגינות  כלפי הטייסים אשר אינם יכולים עוד לשמש טייסים פעילים. אנו מצפים מנציגות הטייסים שלא להפוך כל אי הסכמה במשא ומתן לעיצומים גלויים או סמויים, דבר הפוגע בחברה, בעובדים ומעל לכל בקהל לקוחותינו אשר הופכים בעל כורכם ל'בני ערובהי".

 

 

 

 

Exit mobile version