Site icon IAS

הסנאט האמריקני נתן אור ירוק לויזת E2 לישראלים

בשורה טובה לישראלים החולמים לעבוד ולהתגורר בארה"ב .ויזת החלומות קרובה מתמיד, לאחר שהסנאט האמריקני אישר את החוק המקנה לישראלים את ויזת העסקים E2.  
הויזה החדשה תאפשר לישראלים לחיות ולעבוד בארה"ב גם ללא השכלה אקדמית או סכומי כסף גבוהים.
 
הויזה החדשה היא הרחבה משמעותית ל"אשרת סחר" (E1) המיועדת לעובדים בחברה ישראלית המעורבת בסחר בהיקף נרחב עם ארה"ב – או חברה אמריקאית המשתפת פעולה עם חברה ישראלית.

 

שתי האשרות ניתנות לתקופה של שנתיים, אך אשרת E2 מוגדרת כ"אשרת משקיע", המאפשרת לישראלי שפותח עסק בארה"ב או מוכיח שהשקיע בה כספים, יזכה באשרה לו ולבני משפחתו. כלומר, השקעה קטנה יחסית של כמה עשרות אלפי דולרים תספיק לקבלת האשרה, בניגוד למצב היום בו נדרשים לכך סכומי כסף גדולים הרבה יותר.

 

תנאי הויזה דומים לתנאים של ויזה מדרגה E-1: תהליך קבלתה אורך עד 4 שבועות, והיא תקפה לשנתיים, כאשר אין מגבלה על כמות הפעמים שניתן לחדשה, בני משפחתו של בעל הויזה לא יוכלו לעבוד בארה"ב. כמו כן, יצטרךמבקש האשרה להצהיר כי הוא מתחייב כי עם תום עסקיו במדינה הוא יעזוב אותה.

 

אישור ההצעה עשוי לסלול את הדרך לאישורה של יוזמה חקיקתית משמעותית יותר שתעניק לאזרחים ישראלים פטור מויזה בכניסה לארה"ב עד לתקופה של 90 יום.

  

לגבי הסכום המדוייק חלוקות עדיין הדעות, כאשר לפי ההערכות, סכום הסף שיאפשר את קבלת האשרה החלומית עומד על כ-50 אלף דולר. מטרת החוק החדש לסייע לכלכלת ישראל וארה"ב, ולאחר שתקבל את אישורו של הנשיא אובמה בשבועות הקרובים, היא תכנס לתוקפה.

Exit mobile version