Site icon IAS

המקום הראשון מהסוף: שדות התעופה הפחות טובים בעולם

שדה התעופה של כווית שזכה בתואר המפוקפק של השדה הפחות פופולרי בעולם. צילום Depositphotos

טיסה אינה מהווה כיום את דרך התחבורה האידאלית, כפי שנוסעים רבים כבר נוכחו לדעת. קיומה של חברה כמו Airhelp, שכל המודל העסקי שלה מבוסס על נוסעים לא מרוצים, רק מוכיח זאת. החברה חשפה דירוג שנתי של שדות התעופה הפחות פופולריים, שממצאיו מבוססים בעיקר על המדיה החברתית. ניקוד האיכות מורכב משלושה מרכיבים: הדייקנות בטיסות, איכות השירות בשערים ומצב הרוח של הנוסעים. עבור הדירוג נבדקו 141 שדות תעופה בסולם מ-0 עד 10. נמל התעופה הבינלאומי Singapore Changi airport זכה לעמוד בראש הרשימה עם 8.77 נקודות והוא לפי דירוג זה, נמל התעופה הפופולרי ביותר בעולם.

עם זאת, אתר Tourism-Review  בחר באופציה קצת פחות חגיגית והתמקד בצד השני – שדות התעופה הגרועים ביותר בעולם, לפי אותם פרמטרים. וזו רשימתו:

10. (Eindhoven Airport (Netherlands

ניקוד כללי: 6.39

דיוק בטיסות: 5.9

איכות השירות: 7.2

מצב רוחם של הנוסעים: 5.1

עם יותר מחמישה מיליון נוסעים בשנה, שדה התעופה איינדהובן הוא אחד העמוסים בהולנד. פועלות בו בעיקר חברות הלואו-קוסט ובהן ריינאייר, וויזאייר וטראנסאוויה. לפי המדרגים, מחירים זולים לעתים קרובות הולכים יד ביד עם שירות לא מספיק, אולם מיקומו הנמוך בדירוג מעיד שהוא לא הגרוע שבהם.

Bordeaux-Mérignac Airport (France) .9

ניקוד כללי: 6.37

דיוק בטיסות: 7.4

איכות השירות: 5.6

מצב רוחם של הנוסעים: 5.1

שדה התעופה, הממוקם עשרה קילומטרים מבורדו, הוא אחד מעשרת נמלי התעופה המבוקרים ביותר בצרפת. ואחד מהפחות פופולאריים בעולם. למרות שהטיסות בדרך כלל ממריאות מכאן במועד, משתמשי פייסבוק מעידים כי מעולם לא דרכו בשדה תעופה גרוע יותר. "האווירה היתה מדכאת, השירותים שבורים והכריזה היתה כמעט בלתי מובנת", כתלונתו של אחד הכותבים.

8. (Edinburgh Airport (Scotland 

ניקוד כללי: 6.29

דיוק בטיסות: 6.6

איכות השירות: 7

מצב רוחם של הנוסעים: 1.8

שדה התעופה של אדינבורו זכה באחרונה בכמה תארים, ובהם שדה התעופה הטוב בסקוטלנד וגם הטוב בממלכה המאוחדת. עם זאת, מיקומו בדירוג רק מראה איך דיעות יכולות להיות שונות: "שדה התעופה הגרוע בממלכה המאוחדת", כותב נוסע לשעבר בפייסבוק, "אם אתה רוצה להתחיל או לסיים נסיעה מלחיצה – בוא לאדינבורו".

מנכ"ל ריינאייר, מייקל אולירי, בשדה התעופה BORYSPIL במרץ השנה. זו הסיבה לצפיפות בשדה? צילום Depositphotos

7. (Kiev Boryspil Airport (Ukraine

ניקוד כללי: 6.03

דיוק בטיסות: 4.3

איכות השירות: 8.0

מצב רוחם של הנוסעים: 4.9

איכות השירות בשדה התעופה של קייב באוקראינה כנראה לא גרוע לכשעצמו, אבל יש בעיות גדולות עם הדיוק. בנוסף, הטרמינל קטן מכדי לקלוט את ההמונים המטיילים לעיר פופולארית כמו קייב. זה יוצר המתנה ארוכה ותורים ארוכים לא פחות במיוחד בשעות המאוחרות של היום.

6. (Manchester Airport (England

ניקוד כללי: 5.95

דיוק בטיסות: 6.1

איכות השירות: 6.6

מצב רוחם של הנוסעים: 2.6

אם אתה רוצה להסיע מישהו לשדה התעופה במנצ'סטר שבאנגליה, החל מהקיץ הקרוב תהיה חייב בתשלום על כך. צעד זה נועד למנוע פקקי תנועה, אבל קודם כל עורר זעם בקרב הלקוחות. גם ללא גזירה זו, רבים מתלוננים על שדה זה. ביקורות בגוגל כוללות תלונות על צוות שחוק מעבודה, תורים ממושכים לביטחון ושירותים סניטריים לוקים בחסר.

Stockholm/Bromma Airport (Sweden) .5

ניקוד כללי: 5.91

דיוק בטיסות: 4.4

איכות השירות: 7.6

מצב רוחם של הנוסעים: 5.1

יתרונו של שדה תעופה זה בקירבתו למרכז העיר שטוקהולם שבשבדיה. אולם העובדה שהוא קטן בהרבה משדה התעופה Arlanda היא חיסרון. לא מפתיע שהנוסעים מתלוננים על עומס-יתר באולם ההמתנה ומחסור במקומות ישיבה.

4. (Paris-Orly airport (France

ניקוד כללי: 5.83

דיוק בטיסות: 5.3

איכות השירות: 6.8

מצב רוחם של הנוסעים: 4.1

בעבר היה שדה התעופה אורלי השדה המרכזי בבירה הצרפתית ואז, ב-1974 נפתח שדה התעופה שארל דה גול (עם ניקוד של 6.56, דרך אגב), כשהוא טוב רק באופן גבולי מאורלי. "איני יודע מי משני שדות התעופה של פריז גרוע יותר. אני נמנע משניהם", קובע נוסע בגוגל.

שדה התעופה על שם אנטואן דה סנט-אכזופרי בליון. רחוק מלהיות קסום. צילום Depositphotos

3. (Lyon Saint-Exupery airport (France

ניקוד כללי: 5.78

דיוק טיסות: 6.1

איכות השירות: 5.8

מצב רוחם של הנוסעים:4.2

מאז שנת 2000, אנטואן דה סנט-אכזופרי, יוצרו של "הנסיך הקטן", הוא ההשראה לשמו של שדה התעופה בליון. אולם, אין מה לצפות לחמלה שמיימית כאן. מבקרים רבים בגוגל מתארים אותו כ"מקום הגרוע על פני כדור הארץ". אחרים מתארים נסיעות אימה, המתנה אינסופית וכאוס מתמיד

2. (London Stansted Airport (England

ניקוד כללי: 5.53

דיוק בטיסות: 6.2

איכות השירות: 5.8

מצב רוחם של הנוסעים: 1.1

בשום מקום אין בנמצא חווייה מתסכלת בתחום הטיסות כמו בבירה האנגלית, קובע הסקר. למעשה, שדה התעופה גטוויק, לא רחוק מלונדון, השיג דירוג גרוע יותר בתחום מצב הרוח של הנוסעים אפילו מאשר סטנסטד.

1. (Kuwait Airport (Kuwait

ניקוד כללי: 5.40

דיוק בטיסות: 4.1

איכות השירות: 7.0

מצב רוחם של הנוסעים: 3.9

לעומת התחרות ברשימה הזאת, שדה התעופה בכווית קטן למדי – וזו בדיוק הבעיה שלו. למרות הרחבות של שערי עלייה, נפח הנוסעים הגדל כבר אינו ניתן לניהול. הוסיפו לזה חיבור Wi-Fi שעובד רק לעיתים רחוקות לצד הניקוד הנמוך ביותר מבחינת דיוק בטיסות – שדה התעופה של כווית הפך לשדה התעופה הפחות פופולארי בעולם.

Exit mobile version