Site icon IAS

המנכ"ל החדש באיזי ג'ט מפחית בשכרו

חברת הלואו קוסט איזי ג'ט הודיעה שמנכ"ל החברה, ג'ון לנדגרן, ביקש להפחית בשכרו כך שיושווה לשכרה של קודמתו בתפקיד, קרולין מקול. לנדגרן אמר: "באיזי ג'ט אנו מחויבים באופן מלא לתשלום שוויוני והזדמנויות שוות לנשים ולגברים. אני מעוניין לפנות לכל אחד ואחת באיזי ג'ט ולהראות את מחויבותי האישית לכך. ביקשתי ממועצת המנהלים להפחית בשכרי כך שיהיה שווה לשכר שקיבלה קודמתי בתפקיד בעת שהייתה באיזי ג'ט".

הוא הוסיף כי הוא רוצה לאשר את המחוייבות האישית שלו לטפל בחוסר האיזון שקיים בין גברים ונשים בקרב הטייסים של החברה "שגורם לפער הכללי בשכר המשולם אצלנו מבחינה מגדרית. איזי ג'ט כבר עשתה כברת דרך, יותר מכל חברת תעופה אחרת, בניסיון למשוך יותר נשים לקריירת הטייס. אני לא מסתפק בהשגת היעד שהצבנו לעצמנו שעד 2020, 20% ממצבת כוח האדם של הטייסים שלנו יכלול טייסות, אלא שואף לאחוזים גבוהים יותר בעתיד", הדגיש.

שכרו השנתי ההתחלתי של ג'ון לנדגרן היה 740,000 ליש"ט. שכרו יופחת עתה ל-706,000 ליש"ט, כפי שהרוויחה קרולין מקול כשסיימה את עבודתה בחברה. בכל היבט אחר (בונוסים וכו') חבילת התגמול שלו זהה לזו של מקול. 

תשלום מגדרי באיזי ג'ט

הפער בהשתכרות בין גברים לנשים באיזי ג'ט עומד כיום על 51.7%. הבדל זה לא נוצר כתוצאה ממדיניות תגמול שונה לנשים ולגברים באיזי ג'ט, אלא כתוצאה מחוסר איזון משמעותי בין מספר הגברים והנשים בקרב הטייסים בחברה. כמו בכל חברות התעופה, טייסים מהווים חלק נכבד מסך העובדים, והם מרוויחים שכר גבוה יותר ביחס לבעלי תפקידים אחרים. 94% מטייסי איזי ג'ט הם גברים.

שכרם של הטייסים ושל צוות המטוס – כמו שכרם של עובדים אחרים – נידון והוסכם יחד עם האיגודים המקצועיים, כך שהשכר שנקבע הוא שוויוני לגברים ולנשים. חוסר השוויון המגדרי בהשתכרות הוא אתגר שמאפיין את כל תעשיית התעופה. רק 4% מהטייסים בענף התעופה המסחרית מאויש על ידי נשים. באיזי ג'ט 5% ממצבת כוח האדם של הטייסים כולל נשים – אחוז מעל הממוצע. למעלה משליש מהטייסות באיזי ג'ט הן בעמדת טייסת ראשית.

"עם זאת, אנו מודעים לכך שיש לעשות יותר", אמר לנדגרן, "לכן, לפני שלוש שנים ייסדנו את היוזמה של איימי ג'ונסון, לעודד יותר נשים להיכנס לתחום הטייס. שמנו לנו מטרה שעד 2020 מצבת כוח האדם של טייסי החברה תכלול 20% טייסות – 6% יותר מבשנת 2015. בשנה שעברה גייסנו 49 נשים לקורס טייס, עלייה של 48% במספר הנשים לעומת השנה הקודמת, וזו מהווה עלייה של 13% במספר הכולל של נשים בקורס הזה. מדובר בהישג נכבד, על רקע הדעה הרווחת שטייס זה מקצוע גברי. הישג זה מלמד על כך שהחברה בדרך נכונה להשיג את היעד שקבעה לעצמה עד שנת 2020".

איזי גט' פועלת מישראל מנובמבר 2009 ומפעילה קווים בין תל אביב ל-15 יעדים באירופה: לונדון (לוטון), לונדון (גאטוויק), מנצ'סטר, בזל, ז'נבה, ברלין (שונפלד), ברלין (טגל), פריס, אמסטרדם, מילאנו, ונציה, נאפולי, בורדו, ליון וניס.

איזי ג'ט תומכת במספר עמותות מקומיות ויש לה שותפות תאגידית עם יוניצ"ף (קרן החירום הבינלאומית למען ילדים של האומות המאוחדות), אשר גייסה מעל ל-8 מיליון ליש"ט למען הילדים הפגיעים ביותר, מאז נוסדה ב-2012.

איזי ג'ט רואה חשיבות רבה בשמירה על הסביבה. החברה משקיעה בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, דואגת ליעילות תפעולית מירבית ורוב המושבים במטוסיה מלאים. 

Exit mobile version