Site icon IAS

המיזוג המוצלח של יונייטד קונטיננטל אחזקות

יונייטד מחדשת טיסותיה לסן פרנסיסקו, צילום יח"צ

המיזוג המוצלח של יונייטד קונטיננטל אחזקות כפי שהוא מתבטא בתוצאות העסקיות בשנת 2018, מדגים יותר מכל, כיצד מצליחה חברה ממוזגת, ששתי החברות המרכיבות אותה יצאו בעבר מפשיטות רגל (Chapter11), להתמודד היטב בעידן עלייה במחיר הדלק. זאת לצד גידול בתחרותיות שגורמת לירידת המחירים, לשמור על מחירים שפויים ולהצליח בכל שלושת הרבעונים השנה.

תוצאות הרבעון השלישי

הביקושים הגבוהים והמחירים הגבוהים יותר, סייעו ליונייטד להגדיל את רווחי הרבעון השלישי שלה השנה בכ-30%, ועודדה את חברת התעופה להעלות את תחזית הרווח שלה ל-2018, למרות העלייה בעלויות הדלק. כתוצאה מכך, מניות החברה-האם יונייטד קונטיננטל אחזקות, עלו ביותר מ-5%, לאחר שפורסמו ביום שלישי שעבר התוצאות הפיננסיות לרבעון השלישי, שהסתיים ב-30 בספטמבר.

הרווח הנקי של יונייטד ברבעון השלישי השנה – שכלל את שיא ימי הקיץ – עלה ל-863 מיליון דולר, שזה גידול של 29.6%, בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד. הכנסות הרבעון השלישי השנה היו כ-11 מיליארד דולר, המהווים עלייה של יותר מ-11% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מתברר גם, שההכנסות למושב פנוי למייל (Revenue per available seat mile), שהוא מדד חשוב בתעשיית התעופה – גדלו ב-6.1% בהשוואה לאותו רבעון ב-2017.

מנכ"ל החברה, אוסקר מונוז, אמר כי הוא "בטוח יותר מתמיד" כי חברת התעופה יכולה להגיע ליעדה לרווחים מותאמים למניה של בין 11 ל-13 דולר ב-2020.

יש לציין, כי ההישג ברבעון השלישי של השנה של יונייטד, שהיא חברת התעופה השלישית בגודלה בארה"ב, הושג למרות שעלות הדלק שלה גדלה ברבעון הזה ביותר מ-35% בהשוואה לרבעון אשתקד.

 תוצאות הרבעון הראשון והרבעון השני

בארה"ב לא מדווחים תוצאות של חציוני שנה כמו באירופה ובישראל, אלא כל רבעון בנפרד. לכן בדקנו את הישגי יונייטד ברבעון הראשון וברבעון השני:

ברבעון הראשון של השנה דיווחה החברה על רווח נקי של 147 מיליון דולר, כשהרווח לפני מס היה 184 מיליון דולר ושולי רווח לפני מס היה 2%. ההכנסות הממוצעות לכל מושב זמין גדלו ברבעון הראשון ב-3.4% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2017.

ברבעון השני של השנה דיווחה יונייטד על רווח נקי של 684 מיליון דולר. ההכנסות הממוצעות לכל מושב זמין עלו ב-2.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

בעקבות הישגיה העלתה מעט יונייטד, בתום הרבעון השלישי, את תחזיתה לרווח של שנה שלמה, בטווח שבין 7.25 ל-8.25 דולר למניה ל-8 דולר ל-8.25 דולר למניה.

יונייטד בולטת בקרב מתחרותיה בארה"ב, שנאבקות השנה בשמירת ערך מניותיהן. המניה של יונייטד עלתה השנה עד כה בכ-24%. מה גם שיונייטד עלתה על ציפיות הרווח במחצית הראשונה של השנה, למרות אסטרטגיית צמיחה אגרסיבית שהיא הכריזה בתחילת השנה, שגרמה לראשונה לספקות בקרב המשקיעים. הצלחתה מוחקת את הספקות.

בהשוואה ליונייטד – מניות דלתא איירליינס, למשל, ירדו השנה עד כה ביותר מ-5% ומניות אמריקן איירליינס וסאות'ווסט איירליינס, שדיווחו על רווחי הרבעון השלישי ב-25 באוקטובר השנה, ירדו ב-36% ו-10% בהתאמה.

מניות אמריקן איירליינס ירדו השנה עד כה ב-36%. צילום יח"צ

מיזוג לאחר יציאות מפשיטת רגל (Chapter 11)

בדצמבר 2006 התברר ב"ניו יורק טיימס" ו"וול סטריט ג'ורנל", כי יונייטד איירליינס שיצאה מפשיטת רגל (Chapter 11) בחודש בפברואר, מקיימת דיונים ראשוניים למיזוג עם קונטיננטל איירליינס.

במאי 2010 הודיעו יונייטד וקונטיננטל שהן מתמזגות. במסגרת העסקה, שהוערכה אז בכ-3.2 מיליארד דולר, רכשה יונייטד את קונטיננטל והוקמה חברה-אם בשם "יונייטד קונטיננטל אחזקות".

כמה שנים קודם למיזוג ב-1994, מונה גורדון בת'ון למנהל עסקים ונשיא קונטיננטל איירליינס, לאחר שחברת התעופה הייתה בשתי פשיטת רגל (Chapter 11) והייתה בכיוון לפשיטת רגל שלישית. ב-1996 נבחר ליו"ר דירקטוריון ומנכ"ל החברה. בות'ון לא רק שחילץ את החברה מהצרות הכלכליות, אלא הפך אותה לחברה מצטיינת. את ההליכים שהוא נקט פרסם בספר "מהגרוע לראשון (From Worst to First)". ספר שהפך מורה נבוכים כיצד לחלץ חברות תעופה ממשברים כלכליים קשים.

Exit mobile version