Site icon IAS

המועצה הבינלאומית לנמלי תעופה: "למצוא פתרונות לבעיית המחשבים"

לאחרונה ארה"ב ואנגליה אסרו על נוסעים הטסים מעשרה נמלי תעופה בשמונה מדינות לעלות לטיסות שהם נושאים מכשירים אלקטרוניים גדולים דוגמת מחשב נייד או טאבלט. האיסור לא חל על חברות תעופה אמריקניות אלא על חברות תעופה זרות הטסות מנמלי התעופה של:  איסטנבול טורקיה, עמאן ירדן, קהיר מצרים, כווית סיטי, קזבלנקה מרוקו, דוחא קטאר, ג'דה וריאד ערב הסעודית, דובאי ואבו דאבי.

"נמלי תעופה, חברות תעופה וממשלות מציבים את אבטחת הנוסעים בעדיפות עליונה ומבינים את הצורך ליישום צעדים במהירות האפשרית כאשר מזוהה רמת איום ממשית. עם זאת, שיתוף פעולה ותיאום אמצעי אבטחה בין כל הגורמים חיוני להבטיח אבטחה יעילה. חוסר עקביות ביישום אמצעי אבטחה פוגע באפקטיביות הביטחונית ועלול להפתיע כאיום גם במקומות אחרים. המצב הנוכחי מוביל לבלבול בקרב הנוסעים ומצב של איפה ואיפה עבור מספר נמלי תעופה וחברות תעופה" , מדגישים במועצה הבינלאומית לנמלי תעופה (Airports Council International – ACI).

"מעבר לכך, חשוב מאוד שהמדינות יפעלו יחד עם יצרני ציוד אבטחה ליישום מערכות ופתרונות מתקדמים המתאימות לשימוש בסביבות עבודה גדולות וקטנות כאחד", מוספים בכירים במועצה.

החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2309 הכירה בצורך לאיחוד המאמצים הבינלאומיים לחיזוק אמצעי הבטיחות התעופתית הגלובלית ותמכה בארגון התעופה האזרחי הבינלאומי. תיקונים לנספח 17 של אמנת שיקגו יידונו החודש במטרה להבטיח העברת מידע בזמן אמת בין כל הגורמים ויישום צעדים מתוכננים יותר בעתיד.

המועצה הבינלאומית לנמלי תעופה נוסדה ב-1991 במטרה לגשר בין נמלי תעופה, חברות התעופה וממשלות נכון לינואר 2017 המועצה משרתת 623 חברים הפועלים ב-1940 נמלי תעופה ב-176 מדינות. 

Exit mobile version