Site icon IAS

המוניות בנתב"ג יפעלו בשני מסלולים נפרדים

החל מהיום (ב') בצהרים תפעיל רשות שדות התעופה (רש"ת) מודל  "מחירון מופחת" לנסיעת מוניות מנתב"ג מקומת הקרקע. במסגרת מודל זה תוכל כל מונית הרשומה כחוק בישראל לאסוף נוסעים מנתב"ג,  כפי שהונהג החל מסוף מאי. בהתאם לכך יפעלו בנתב"ג שני מסלולי מוניות – נהגים נותני הנחה יקבלו נוסעים למטה, נהגים שלא יתנו הנחה יקבלו נוסעים למעלה.

במטרה להוזיל לצרכן את מחיר הנסיעה במונית תפטור רש"ת את נהגי המוניות אשר ינהיגו הנחה  של 12%, ותקפיא גם את תשלום 5 שקלים הקבוע בצו הפיקוח  (מחירי נסיעה במונית) התשע"ז – 2016, זאת, בנוסף על פטור מדמי ההרשאה בסך של 5.80 שקלים ותאפשר לנהגים לגלגל את ההנחה לציבור.

נהגים נותני הנחה יקבלו נוסעים למטה

נהגי  המוניות  אשר יוזילו את המחיר  לנוסעים ב 12%  מהמחירון ל-70 היעדים המפורסמים בצו הפיקוח של משרד יוכלו  לאסוף  את הנוסעים הנכנסים לארץ  ממפלס היציאה מאולם מקבלי הפנים (מפלס G ) ובכך לקבל קדימות באיסוף הנוסעים בנתב"ג.

מחיר הנסיעה הכולל הנחה של 12% ממחיר המחירון יוצע לנוסע טרם הנסיעה מאחר ומונה המוניות המורשות בישראל מכוילות על מחיר המחירון.

נהגים שלא יתנו הנחה יקבלו נוסעים למעלה

מוניות אשר מבקשות לגבות  את המחיר הקבוע  בצו הפיקוח (מחירי נסיעה במונית) התשע"ז  2016, תורשנה לאסוף את הנוסעים בקומת  הביניים (מפלס 2 המיועד לתחבורה ציבורית) וזאת לאחר רישום ותשלום 5 שקלים (הכלולים במחירון צו הפיקוח).

הסדר זה יהיה בתוקף עד לפרסום המכרז וכניסת זכיין חדש לנתב"ג.

מוניות  מוזמנות

המוניות תמתנה בחניון 22 ותאסופנה את הנוסעים בנתיב הדרומי מול הטרמינל   בו המתנה של עד 15 דקות חינם אין כסף. שירות  לנוסעים יינתן גם באמצעות האפליקציות  הרשומות בישראל ולאחר רישום על פי אותו מודל של מחיר נסיעה מופחת לעומת מחיר מחירון.

אכיפה מוגברת

רש"ת תמשיך ותאכוף את הסדר על המוניות מנתב"ג  ותאפשר לכל מונית הרשומה כחוק  בישראל  לאסוף נוסעים  מנתב"ג לאחר רישום ובתנאי  הפיקוח הכללי של רש"ת . במסגרת המאבק במוניות הלא מורשות (חאפרים) נוסף לצוות המפקחים רכב גרר מלגזה – דוגמת זה הפועל בתל אביב  אשר יגרור  מוניות לא מורשות עליהם יחול קנס (כולל גרירה)בסך  600 שקל.

רקע

רשות שדות התעופה קיבלה על עצמה את ההפעלה של  תחנת המוניות בנתב"ג לאור החלטת המציעים לחזור בהם מהנחה של 31% שהציעו מתעריף דמי הנסיעה לצרכן (הקבועים בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים ,מחירי נסיעה במונית התשע"ז –  2016). עם ביטול המכרז והחל מסוף חודש מאי מפעילה רשות שדות התעופה את  מערך המוניות בנתב"ג. 

 בחודשי הקיץ 2017 צפויים לעבור בנתב"ג יותר מ-4.5 מיליון נוסעים.

 

 

Exit mobile version