משרד התיירות ממשיך בפיתוח התיירות בעיר אילת- ישקיע כ-41 מיליון שקלים בעיר הנופש הדרומית בשנת 2012. ההשקעה תוקצה במסגרת תכנית החומש למינוף הפוטנציאל התיירותי הקיים בעיר, שיזם משרד התיירות בשנת 2010. המשרד ישקיע בשיווק, אירועים, תשתיות ושיפור המוצר התיירותי בעיר.
"העיר אילת מהווה נדבך חשוב במוצר התיירותי הישראלי". אמר שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב. "הוקצו תקציבים ומשאבים, הוכנה תכנית חומש לעיר, היא מותגה מחדש והוכללה במפת העדיפות הלאומית. השנה אנו נתחיל לקצור את פירות ההשקעה – פיתוח תעשיית התיירות, בניית מלונות, הקמת אטרקציות חדשות ומסחר, קיום אירועים אטרקטיביים והכשרת תשתיות."
התחום העיקרי בו ישקיע משרד התיירות את מירב המשאבים בעיר אילת, הוא תחום השיווק. על פי ההסכם, יקצה המשרד במהלך השנה הקרובה כ- 30 מיליון שקלים בשיווק העיר ברחבי העולם, בשיתוף התאחדות בתי המלון. בנוסף, תכלול התוכנית הענקת מנגנוני סיוע למפעילי טיסות שכר לעיר, יצירת שתופי פעולה עם סיטונאים וסוכני תיירות וכן הובלת קמפיינים פרסומיים לתיירות הפנים בישראל.
בתחום האירועים, תשקיע הממשלה למעלה מ-5 מיליון ₪ באירועי תרבות וספורט שיתקיימו בעיר, תוך יצירת רצף אירועים מגוונים לאורך כל השנה. בין אירועי הבולטים שיתקיימו בשנת 2012: פסטיבל ג'אז בים האדום, מרוץ פורמולה 3, חצי מרתון מדברי וכן אליפות אירופה בטריאתלון (שהסתיימה בשבוע שעבר ובה השתתפו מאות מתחרים בינלאומיים).
נושא משמעותי נוסף המהווה חלק מהותי בהסכם הוא ענף התשתיות. במסגרת תוכנית החומש בין השנים 2010-2014 הקצו משרד התיירות, משרד האוצר ועיריית אילת סכום של כ-103 מיליון שקלים לצורך פיתוח ושדרוג תשתיות תיירותיות קיימות וחדשות בעיר. מתוך כך, בשנת 2012 יקצה משרד התיירות כ-6 מיליון ₪.
כזכור, העיר אילת עברה מיתוג מחודש כ"אילת פלוס" בהשקעה של מאות מיליוני שקלים מטעם משרד התיירות ועיריית אילת. במסגרת המיתוג מוצבה העיר כעיר אירועים הכוללת אירועי ספורט, פסטיבלים, מחול וכן מרכזי קניות ואטרקציות.