Site icon IAS

המדיניות להגברת ההיצע המלונאי

משרד התיירות מגביר את האכיפה בנושא דירות נופש (אכסון מלונאי מיוחד) בישראל. מעתה – גם תושבי חוץ בעלי יחידות נופש במלונות דירות בישראל יחויבו להעמידן לרשות הציבור רק באמצעות חברת הניהול של המלון.

 

הכללים החדשים הם חלק ממדיניות משרד התיירות להגברת ההיצע המלונאי, במטרה להוזיל את מחירי הלינה בישראל. עמדת המשרד היא כי האזורים ברצועת החוף ובשטחים אחרים בארץ, שהם בעלי משאבי טבע ונוף ומיועדים לשימוש מלונאי, הינם מצומצמים וצרים, ויש להגן עליהם לשימוש לייעודים שלתועלת הציבור, כלומר – תיירות ונופש.

 

מנכ"ל משרד התיירות נועז בר ניר: "עדכון המדיניות הוא חלק ממאמצי משרד התיירות להגדיל את מלאי חדרי האכסון המלונאי ובתוך כך להוזיל את מחירי הנופש בישראל"

 

הגברת האכיפה בתחום מגיעה לאחר בחינת אופן יישום השיווק העצמי של יחידות הנופש על ידי תושבי חוץ, כלומר התרת שיווק יחידות הנופש של תושבי חוץ שלא באמצעות חברת הניהול, ובעקבות כוונתו של משרד התיירות לחזק את האכיפה הכרוכה ביישום הוראות חוזר המנכ"ל בנושא אכסון מלונאי מיוחד .עקב כך, הוחלט לבטל את האפשרות לשיווק של יחידות הנופש על ידי בעלי הדירות בעצמם, ולקבוע כללים אחידים לכלל רוכשי היחידות, באופן ששיווק מכלול היחידות יתבצע רק ע"י חברת הניהול המלונאית.

 

בשנים האחרונות הולכת ומתפתחת תופעה של מימון בניית בתי מלון באמצעות מכירת דירות נופש במלון לאנשים ולגופים פרטיים. על פי מדיניות משרד התיירות מכירת דירות הנופש יכולה להתבצע באופן שבו רוכש היחידה מחויב להעמידה לרשות הציבור הרחב, באמצעות חברת הניהול המלונאית, לתקופה שלא תפחת משלושה חודשים או שישה חודשים לפי תנאי חוזר המנכ"ל. הרוכש זכאי להשתמש ביחידה ביתרת התקופה. על פי כללי משרד התיירות, תשמש הדירה כיחידה מלונאית לכל דבר. מודל זה צובר תאוצה בישראל בעיקר בשל התופעה של ריבוי תושבי חוץ הפוקדים את הארץ לתקופות ארוכות.

 

שינוי המדיניות יאפשר אכיפה יעילה יותר על השימוש המלונאי של יחידות הנופש, מכיוון שכל היחידות תושכרנה על ידי חברת הניהול של המלון.

Exit mobile version