Site icon IAS

המאבק במערכות ההפצה הגלובליות הולך ומעמיק

"קבוצת לופטהנזה מגבירה את הלחץ על מערכות ההפצה הגלובליות (GDS) ", מדווח אתר Tnooz . הקבוצה, שכוללת את חברות התעופה לופטהנזה, SWISS  ואוסטריאן איירליינס גובה בטיסות פנימיות ובינלאומיות באירופה אגרה של 15 אירו על מזוודה ראשונה במקרה של כרטיסי טיסה בתעריף “Light” שהוזמנו ע"י מערכת ההזמנות של הקבוצה . החל מה-13 לחודש (בעוד 4 ימים)  האגרה בטיסות הבינלאומיות תגדל ל-25 אירו עבור המזוודה הראשונה.

לעומת זאת, נוסעים שכרטיסי הטיסה שלהם הוזמנו דרך מערכות ההפצה הגלובליות (GDS) ישלמו 4 אירו נוספים וסה"כ 29 אירו עבור מזוודה ראשונה בכרטיסי טיסה בתעריף “Light”.

החל מאוקטובר 2015  השיקה קבוצת לופטהנזה קונספט חדש בתעריפי הטיסה במחלקת תיירים באירופה, בהן ניתנת לנוסעים 3 אפשרויות בחירה:  “Light”, “Classic” , “Flex” , בטענה שראוי כי נוסעי הקבוצה ישלמו רק עבור  השירות אותו הם מקבלים. במקרה של תעריף  “Light” , הזול ביותר,הנוסע משלם על מושב במטוס ותיק יד בלבד ואין לו אפשרות לקבל החזר כספי או שינוי תאריך כרטיס הטיסה. התוספת עבור המזוודה הראשונה הוא 15 אירו ובחירת מושב 10 אירו נוספים.

עם קבלת ההחלטה החדשה מעמיקה הקבוצה את הפערים בין הזמנות כרטיסי טיסה במערכת ההזמנות של הקבוצה לעומת זו של מערכות ההפצה הגלובליות ( GDS) , כל זה , כשנתיים לאחר שהודיעה הקבוצה על כוונתה לחייב את הנוסעים בתשלום עבור כל הזמנה שתבוצע באמצעות מערכות ההפצה הגלובליות.

בסוף חודש מאי פורסם באתר Travel Weekly כי חברות התעופה בקבוצת IAG (בריטיש איירווייס ואיבריה) מתכוונות לגבות 8 ליש"ט על כל הזמנת כרטיס טיסה במערכות ההפצה הגלובליות, החל מחודש נובמבר 2017.

בהודעה שנמסרה לסוכני נסיעות נכתב: " בריטיש ואיבריה היו מהמובילות להטמעת החידושים הטכנולוגים בארגון יאט"א –  (New Distribution Capability- NDC)  מה שמביא ללקוחות, סוכני נסיעות וחברות תעופה יתרונות מסחריים ותוכן עשיר. נמשיך לעבוד עם ספקי ה- GDS במטרה להפיץ את התכנים שלנו לסוכני הנסיעות אולם מערכות אלו נושאות עלויות גבוהות מאוד עבור בריטיש ואיבריה."

" החיוב יחול על כל הזמנה שלא נעשתה באמצעות מערכת NDC , אתר האינטרנט, משרדי מכירות או כל ערוצי המכירות האישיים של חברות התעופה שלנו. פיתחנו מגוון רחב של קישורים המבוססים על מערכת NDC ועל פורטל ההזמנות של IAG "

גורם בכיר בענף התיירות מסר בתגובה לכתבה כי המטרה "לחסל" את מערכות ההפצה הגלובליות ע"י חברות התעופה הולך ומעמיק וזה כדור שלג שלא ניתן יהיה לעוצרו. "האם לא מדובר בחרב פיפיות ? רק הזמן יגיד", הוסיף הגורם הבכיר.

 

 

Exit mobile version