Site icon IAS

הישגים לישראל בתחום בטיחות בתעופה

הישג בינלאומי חסר תקדים לישראל בבטיחות התעופה האזרחית. ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי ה- ICAO, העניק לראשונה בתולדותיו אות הוקרה מיוחד לרשות התעופה האזרחית (רת"א) של ישראל, על הישג יוצא דופן בתחום הבטיחות בתעופה האזרחית.

נשיא מועצת ארגון התעופה העולמי, Olumuyiwa Benard Aliu, שמקום מושבו במונטריאול (קנדה), העניק לישראל אות הוקרה מיוחד על הישגה יוצא הדופן. את אות ההוקרה קיבל בשם מדינת ישראל מנהל רשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו, במהלך פתיחת העצרת הכללית של הארגון. במעמד הענקת אות ההוקרה לישראל, לקחו חלק 191 מדינות החברות בארגון ה- ICAO.

אות ההוקרה הוענק לישראל כהערכה על הישגה יוצא הדופן בשיפור דרמטי של בטיחות התעופה בישראל ועל הפיכתה של  רת"א לרשות עצמאית ומקצועית. כמו כן, על יכולותיה לסגור פערים משמעותיים בנושא הטיפול בבטיחות הטיסה, שהיו קיימים במדינת ישראל במשך שנים רבות.

רשות התעופה הפדראלית האמריקאית הורידה בסוף שנת 2008 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מרמה 1 לרמה 2 על רקע ליקויים בטיחותיים שהתגלו בתעופה האזרחית בישראל, במסגרת מבדק שבוצע על ידי צוות של ה- FAA. 

עם הורדת הדירוג, פעלה רת"א ברשות מנהלה לשעבר גיורא רום לתיקון כל הליקויים שהתגלו,  הוקמה מנהלת שריכזה את כל הפעילות להחזרתה של ישראל לקטגוריה 1. מדובר בין השאר בכתיבה מחדש של הנהלים, עדכון מאות תקנות, תיעוד מחדש של רישיונות מובילים אוויריים וכתיבה מחדש של חוק הטייס.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי החלטת ארגון ה-ICAO להעניק אות הוקרה לישראל מהווה מופת למדינת ישראל ולרשות התעופה האזרחית. ישראל מהווה כיום מודל לחיקוי לשאר מדינות העולם בכל הנוגע לבטיחות התעופה האזרחית ולדרך הטיפול בנושא התעופה.

השר כץ הוסיף כי מיקומה של מדינת ישראל ביחס לשאר מדינות העולם השתפר בצורה משמעותית והיא נמצאת כיום במקום ה-19 בעולם (מתוך 191), לצד מדינות כמו גרמניה ושוויץ, במימד האפקטיביות של המערכת הרגולטורית התעופתית.

 

Exit mobile version