Site icon IAS

היסטוריה בארקיע: הראשונה לקבל לידיה את המטוס המבוקש של איירבוס 

המטוס הראשון של ארקיע, על שמו של אהוד מנור, נוחת בנתב"ג. צילום עוזי בכר

בטקס חגיגי שנערך הבוקר בהמבורג, קיבלה ארקיע את מטוס ה-Airbus 321neo LR, הראשון מבין שלושה שיצטרפו לצי המטוסים של החברה בתקופה הקרובה.

זהו אירוע בעל משמעות גם עבור חברת איירבוס, שכן המטוס שהועבר הבוקר לידי ארקיע הוא המטוס הראשון מדגם  ארוך הטווח (Long range)LR שנמסר. הדגם החדש הוא בעל צבר ההזמנות הגדול ביותר בקטגוריית המטוסים צרי הגוף של כל היצרנים.

ארקיע היא הלקוחה הראשון בעולם שמקבלת לידיה את המטוס, זאת לאחר שארקיע וחברת Primera Air הזמינו את המטוס מאיירבוס בעת ובעונה אחת, אולם פרימרה אייר לא שילמה את דמי הקדימה הנדרשים ואחר כך קרסה.

דגם A321neoLR הוא הגרסה החדישה ביותר של סדרת A321 הפופולרית של איירבוס וייחודו במנועיו החדישים, בצריכת הדלק הנמוכה במיוחד, בנוחות המקסימאלית ובטווח טיסה המאפשר לו לטוס עד 8 שעות ברציפות. במטוס 220 מושבים במחלקה אחת.

המטוס החדש הנקרא על שמו של הפזמונאי אהוד מנור ובאירוע ההשקה השתתפה אלמנתו, עופרה פוקס.

במטוסים החדשים יוצעו לנוסעים שירותי אינטרנט רציף וחיבור לרשת. כמו מותקנת במטוסים החדשים מערכת בידור חדישה המשדרת תכנים של חברת HOT למכשירים האישיים של הנוסע.

מקבלים את פני המטוס החדש בנתב"ג. צילום עוזי בכר

כאמור, בתקופה הקרובה יצטרפו לצי ארקיע שני מטוסים נוספים מסוג Airbus 321neo LR. מטוסים אלו יצטרפו לצי מטוסי הסילון מדגם אמבראייר ושני מטוסי בואינג של החברה. במהלך שנת 2020 עתידים להצטרף לצי ארקיע שני מטוסים רחבי גוף מדגם A330.

המטוסים החדשים מחליפים את מטוסי הבואינג 757 ששירתו את ארקיע ב-18 השנים האחרונות. הם יטוסו למגוון יעדים, חלקם יעדים אליהם טסה ארקיע כיום ובהם ברצלונה, אמסטרדם, פריז, דבלין, נורבגיה, דנמרק, לונדון איי יוון, ויעדים פנים ארציים – וכן ליעדים חדשים ברחבי העולם.

בקיץ שעבר השיקה ארקיע טיסה בין תל אביב לנמל התעופה שארל דה גול בפריז עם מטוס  Boeing 767-300 של Neos בחכירה רטובה. עתה, עם המטוס החדש, היא עשויה להשתמש לקו זה במטוס החדש.

נציג איירבוס בטקס קבלת המטוס הערב בנתב"ג. צילום עוזי בכר

לדברי מנכ"ל קבוצת ארקיע, ניר דגן,  "מדובר בציון דרך משמעותי שיאפשר לארקיע להציע לנוסעיה טיסות ליעדים קיימים וחדשים במטוסים מודרניים, שהם המילה האחרונה בטכנולוגיה בעולם התעופה כיום". הוא בירך את המשתתפים והביע שמחה על הפסקת האש בדרום. דגן הסב את תשומת לב האורחים למטוס האמבראייר שעמד מאחוריו, מטוס בן פחות משנה על שם שושנה דמארי. "שחררנו את מטוסי הפרופלור, יש לנו משימה שהמטוסים ימשיכו לטוס משדה דב", אמר לתשואות הנוכחים.

לדבריו, המטוס החדש הוא צר גוף אך עם קבינה משופרת ורחב יותר, כך שהוא כלכלי יותר. אחריו יבואו שייקה אופיר בדצמבר ועופרה חזה באפריל 2019. "אחריהם יצטרפו האחים הגדולים שלהם ה-330-900, להם עוד אין שמות וארקיע בעצם מתחילה עידן חדש" אמר דגן, בין היתר, ואף הודה לאבי נקש, יו"ר ארקיע, על עזרתו.

קבוצת ארקיע, החוגגת השנה 70 שנות פעילות, נמצאת בבעלות משפחת נקש (70%) ועובדי החברה (30%). הקבוצה כוללת בנוסף לחברת התעופה גם בתי מלון, חברת תחזוקה, פעילות מטוסי מנהלים, זרוע שיווק המהווה סיטונאי תיירות ומציעה חבילות נופש מבוססות טיסות ארקיע, וכן מתמחה בהפקות אירועים וכנסים.

ניר דגן נושא דברים בשדה התעופה בטקס קבלת המטוס. צילום עוזי בכר
Exit mobile version