Site icon IAS

" היטל של 8 ליש"ט על כל הזמנה באמצעות מערכות ה- GDS "

ידיעה שפורסמה היום באתר Travel Weekly מדווחת כי חברת התעופה בריטיש איירווייס הודיעה לסוכני הנסיעות כי החל מ-1 בנובמבר 2017 היא תחל לגבות היטל של 8 ליש"ט על כל כרטיס טיסה במערכות ההפצה העולמיות ( GDS). החלטת קבוצת IAG שבבעלותה חברות התעופה בריטיש איירווייס, איבריה, וולינג איירליינס ואייר לינגוס באה בעקבות החלטת לופטהנזה לגבות 16 אירו בספטמבר 2015.

בהודעה נכתב: " בריטיש ואיבריה היו מהמובילות להטמעת החידושים הטכנולוגים בארגון יאט"א – New Distribution Capability) NDC) מה שמביא ללקוחות, סוכני נסיעות וחברות תעופה יתרונות מסחריים ותוכן עשיר. נמשיך לעבוד עם ספקי ה- GDS במטרה להפיץ את התכנים שלנו לסוכני הנסיעות אולם מערכות אלו נושאות עלויות גבוהות מאוד עבור בריטיש ואיבריה."

" החיוב יחול על כל הזמנה שלא נעשתה באמצעות מערכת NDC , אתר האינטרנט, משרדי מכירות או כל ערוצי המכירות האישיים של חברות התעופה שלנו. פיתחנו מגוון רחב של קישורים המבוססים על מערכת NDC ועל פורטל ההזמנות של IAG. 

ביוני 2015 הציגה קבוצת לופטהנזה את אסטרטגיית המסחר החדשה ששאפה להבטיח לטענתה אחוז גבוה יותר של הכנסות מתוך אופרציית הטיסה המהווה את השירות בפועל ללקוח. בזמנו ציינו בלופטהנזה כי שיעור ההכנסות שהופקו ממכירת כרטיסי טיסה לחברות התעופה שבקבוצה ירד בהתמדה בעוד חברות ה- GDS רשמו רווחים.

ב-1 בספטמבר 2015 החלה קבוצת לופטהנזה לגבות 16 אירו (Distribution Cost Charge" – DCC")  על כל כרטיס שהונפק באמצעות מערכות ההפצה הגלובליות למעט הזמנות שבוצעו בערוצי האינטרנט של חברות התעופה של הקבוצה.  שיטת ההזמנה החדשה אפשרה קשר עם מערכת ההפצה של יאט"א (NDC – NEW  DISTRIBUTION CAPABILITY).

בראיון בלעדי ל-IAS אמר בזמנו טמור גודרזי-פור ( Tamur Goudarzi-Pour), סגן נשיא למכירות ושירותים במזרח התיכון, אפריקה ודרום מערב אירופה, בלופטהנזה: " המהלך לא עלול לפגוע בסוכני הנסיעות. אנחנו חושבים שתפקידו של סוכן הנסיעות הוא חשוב ביותר בקשר שבין חברות התעופה לנוסעים. מרבית לקוחותינו עדיין רוכשים את כרטיסי הטיסה שלהם דרך סוכן הנסיעות למרות שחלה עלייה במספר ההזמנות דרך אתרי האינטרנט".

מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל בזמנו, רולף קולר אמר:" כשההודעה יצאה לתקשורת היה הרבה דיסאינפורמציה סביבה,  בקרב אנשי ענף התיירות והמדיה אבל לאחר פגישות שקיימנו עם נציגי משרדי נסיעות הדברים מתחילים להתבהר. אנחנו בפרוש לא נגד סוכני הנסיעות , הלקוח אמור לשלם את ה-16 אירו ולא סוכן הנסיעות".

תגובת חני סובול, מנכ"לית התאחדות יועצי התיירות, בזמנו, הייתה שהחלטת קבוצת לופטהנזה, חד צדדית ככל שהיא, אינה מכוונת כנגד משרדי הנסיעות, אך מנגד הוא צעד של הטלת עלות נוספת על ציבור הלקוחות באמצעות משרדי הנסיעות וניסיון להשפיע על החלטת הלקוח כיצד לרכוש כרטיסי טיסה בחברות התעופה השייכות לקבוצה.

נראה כעת שקבוצת IAG אימצה את האסטרטגיה של קבוצת לופטהנזה והיה ברור לכולם שזה רק עניין של זמן וחברות תעופה נוספות תלכנה בעקבות קבוצת לופטהנזה. 

Exit mobile version