Site icon IAS

החודש צפויים שיבושים בטיסות ריינאייר

ריינאייר דיוחה על תפוסה של 93% בנובמבר. מבחינה שיווקית, רצוי לא לעבור את ה-80% צילום Depositphotos

נמשכות צרות בטיסות ריינאייר, חברת הלואו-קוסט הענקית. האיגוד המקצועי של טייסי אירלנד (IALPA) הכריז על שתי שביתות נוספות בריינאייר שיימשכו 24 שעות ב-20 וב-24 ביולי, בגלל אי הסכמות בענייני שכר ותנאי העסקתם. יום שישי ה-20 ביולי הוא אחד הימים העמוסים ביותר של השנה בתעופה ואילו יום שלישי ה-24 ביולי הוא היום שבו כל בתי הספר בבריטניה בחופשה.

ההכרזה על השביתות הנוספות באה לאחר שביום חמישי החולף בוטלו 30 מתוך 290 טיסות של ריינאייר בין דבלין שבאירלנד לבריטניה, שהשפיעו על כ-5,700 נוסעים.

יש לציין, כי ביום רביעי שעבר התקיימו פגישות בין הנהלת החברה לאיגוד הטייסים כדי לדון בהצעות שהוצעו על ידי שני הצדדים, במטרה למנוע את השביתות שתוכננו להמשך החודש. השיחות נכשלו ואיגוד הטייסים האירי הכריז על שביתת הטייסים למשך 24 שעות ביממה ב-20 וב-24 ביולי.

מבדיקה מתברר, כי כמעט 100 טייסים המועסקים על ידי ריינאייר ושהם חברי איגוד הטייסים האירלנדי (IALPA), הצביעו בעד שביתה בעניין המחלוקת על ותק, הסדרי חופשה שנתיים והעברות של צוותי הטיסה בין בסיסי החברה באירופה וצפון אפריקה. בהקשר זה ציינה ריינאייר, כי באירלנד יש 350 טייסים, ומתוכם רק 27% הצביעו בעד השביתה.

הערכה היא, כי האפקט בשביתות ב-20 וב-24 ביולי יהיה זהה לאפקט שנגרם ביום חמישי שעבר, כאשר כ-30 טיסות אל דאבלין וממנה יבוטלו – לרוב או לכולן, בטיסות קצרות בין בריטניה לבירה האירית. כמו כן מעריכים, כי בשביתות אלה ייפגעו לפחות 5,000 נוסעים בכל יום.

שיחות – אך ללא הסכמה

מאיגוד הטייסים נמסר, כי הוא "מצא בסיס משותף בשיחות" שהתקיימו עם ההנהלה על הצעה להקים קבוצת עבודה משותפת, "אך לא הצליח להגיע להסכמה על תנאי ההתייחסות לקבוצה שכזאת". עוד נמסר מהאיגוד, כי ישנם ברקע הצעות חוזרות ונשנות לפתור את הסכסוך באמצעות בורר.

בתגובה נמסר מריינאייר: "עודדנו את הטייסים שלנו להסכים להצעה שלנו בעניין קבוצת העבודה כדי לפתור את הבעיות, אבל אם רוצים להפעיל שוב עוד שביתה לא מוצלחת, אז שיהיה כך".

שר החוץ של אירלנד, סיימון קובני, אמר: "הדאגה שלנו היא שהמחלוקת הזאת תיפתר במהירות ושציבור הנוסעים לא ייפגע בצורה משמעותית. על כן מצער שהמחלוקת לא נפתרה, כאשר שני הצדדים דנו ביניהם. כממשלה אנחנו רוצים לעודד את שני הצדדים למצוא פתרון מהר ככל האפשר. הרבה אנשים סומכים על ריינאייר כדי לטוס לעסקים, חגים וצרכים אחרים".

עוד מתברר, כי למרות התקדמות של ריינאייר בהכרה באיגודים המקצועיים, בניסיון להפיג את תסיסת הצוותים ולמנוע החודש שיבושים נוספים באירופה, הודיעו הדיילים ועובדי הקרקע  בספרד, איטליה, פורטוגל ובלגיה, כי הם ישבתו ב-25 וב-26 ביולי, בעקבות אי התייחסותה של ריינאייר לרשימת הדרישות שהוצגו לה.

אך גם זה נראה כלא שיוויוני, כי העובדים בספרד, פורטוגל ובלגיה אומרים ששביתתם בתאריכים האלה תמשך 48 שעות, ואילו עמיתיהם באיטליה הודיעו כי יפסיקו את עבודתם בתאריכים האלה במשך 24 שעות ושני הצדדים טועינם כי יש להם רשימת תביעות של 34 סעיפים.

בהקשר זה טוענת ריינאייר, כי היא לא קיבלה שום הודעה רשמית על השביתות האלה וציינה:  "ניצור קשר עם הלקוחות בבוא הזמן כאשר נקבל פרטים".

ואלה לא הצרות הבלעדיות שהונחתו על ריינאייר. בשבוע שעבר, ביום שלישי בבוקר, בגין שביתת פקחי התעופה באירופה, דחתה חברת התעופה האירית כחמישית מטיסותיה. לדבריה, מחסור בפקחי טיסה בצרפת, גרמניה ובריטניה גרם לעיכובים ב-82 מתוך 445 ההמראות, המהווים כ-18% מטיסותיה המתוכננות לאותו הזמן. לאור זאת פנתה ריינאייר לנציבות האירופית לפתור בדחיפות את הבעיות עם פקחי הטיסה.

Exit mobile version