Site icon IAS

הושק מטוס הדרימליינר 787-10

יצרנית המטוסים בואינג, השיקה ביום שישי האחרון את מטוס הדרימליינר 787-10. הדגם השלישי במשפחת מטוסי הדרימליינר הוצג מול אלפי נוכחים נרגשים, בטקס גלילה חגיגי, באתר החברה בצ'רלסטון שבדרום קרוליינה. בין שאר אורחי הכבוד, נכחו בטקס נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומושל קרוליינה הדרומית, הנרי מק'מסטר.

מנכ"ל, נשיא ויו"ר בואינג, דניס מולינברג: "מה שקורה כאן היום, באתר של בואינג בדרום קרוליינה הוא סיפור הצלחה אמריקני אמיתי. בכמה שנים בודדות הצליח הצוות שלנו להפוך מקום ריק לגמרי למתקן מתקדם לייצור כלי טיס וחלל. היום, האתר הזה מספק מטוסי 787 לחברות תעופה רבות ברחבי העולם וגם מבטיח אלפי מקומות עבודה בארה"ב".

מטוס הבואינג 787-10, שנבנה והורכב באתר החברה בדרום קרוליינה, צפוי להמריא לטיסת בכורה כבר בשבועות הקרובים.   

מנכ"ל ונשיא חטיבת המטוסים האזרחית של בואינג, קווין מק'אליסט: "זהו המטוס היעיל ביותר מסוגו והוא תוצאה של שנים של השקעה ועבודה קשה של חברי הצוות שלנו בבואינג, של הספקים שלנו ושל שותפינו בדרום קרוליינה ומסביב לעולם. אנחנו יודעים בוודאות, שכל לקוחותינו, כולל חברת התעופה המשיקה, סינגפור איירליינס, יאהבו את השדרוג שה-787-10 יביא עימו לציים. אנחנו מצפים בהתרגשות לראות את לקוחותינו מטיסים את מטוסי הדרימליינר החדשים "
המסירה הראשונה של המטוס לחברת התעופה סינגפור איירליינס מתוכננת כבר בשנה הבאה. סך הכול הוזמנו עד היום 149 מטוסי 787-10, על ידי 9 חברות תעופה ברחבי העולם, כולל בין היתר, חברות כמו קאטאר איירווייס, KLM, ANA ובריטיש איירווייס.  

מטוס ה-787-10 הינו הדגם הארוך ביותר במשפחת ה787 דרימליינר, עם תוספת של 5.5 מטר לעומת הדגם הקודם. המטוס החדש צפוי להרחיב בצורה חסרת תקדים את רשת יעדי הטיסה שנפתחו בזכות חברי משפחת הדרימליינר הקודמים בסדרה, ה787-8 וה787-9.

הדרימליינר 787-10 מבטיח לנוסעים למרחקים ארוכים את חוויית הטיסה המוכרת והמועדפת, תוך חסכון של עד 10% בדלק וצמצום זיהום האוויר, לעומת מתחרים.

משפחת מטוסי הדרימליינר 787 הינה חלק מרכזי באסטרטגיית מטוסים רחבי הגוף של בואינג, שמציעה פתרון מודרני ויעיל, המותאם לצרכיו של כל פלח בשוק.
מאז כניסתם לשירות בשנת 2011, הטיסו מטוסי הדרימליינר למעלה מ-140 מיליון נוסעים, ליותר מ-530 יעדים ברחבי העולם, וחסכו לחברות התעופה קרוב ל-13 מיליארד פאונד בהוצאות דלק.

Exit mobile version