Site icon IAS

ההתנהגות הפרועה של נוסעים בטיסות הולכת ומחריפה

התנהגות פרועה של שיכורים ואלימות מסוגים שונים הפכה לנפוצה ביותר בטיסות. צילום Depositphotos

כמעט אחד מכל שישה נוסעי חברת התעופה Ryanair  היו על טיסה עם נוסע שגרם להפרעה בטיסה בשנה האחרונה. כך על פי סקר נסיעות חדש של מגזין הצרכנות הבריטי Which?.

חברת הלואו-קוסט האירית מובילה את דירוג ה"בושה בשמים", כאשר תאגיד תומאס קוק ניצב במקום השני (15%) ו-TUI במקום השלישי (14%). איזי ג'ט מדורגת רביעית (13%).

בסך הכל, אחד מכל עשרה נוסעים דיווח כי חווה טיסה שבה נוסעים צעקו, השתכרו, התעללו מילולית או נהגו בהתנהגות פוגענית אחרת.

Which? שמע מפי אחד הנוסעים שבדרכו לחופשה, נוסע בטיסה שלו רותק לרצפת המטוס על ידי שוטר שהיה בחופשה, לאחר שהשתולל מכיון שסירבו להגיש לו עוד אלכוהול אחרי שכבר הוריד ארבע וודקות.

נוסע אחר סיפר על טיסה מניוקאסל לאליקנטה, שם ניסתה חבורת שיכורים להצית את אחד המושבים.

התוצאות מעוררות חששות לגבי האופן שבו חברות תעופה מנהלות את ההיתקלויות עם הנוסעים המטרידים, במיוחד אלה שיכורים. הסוקרים קיבלו תלונות רבות של נוסעים על כך שהצוות ממשיך להגיש אלכוהול בטיסה למי שברור שהוא כבר שיכור כלוט.

ריינאייר. במטוסים שלה יש את מירב ההפרעות. אולי כי הדיילים מתוגמלים על מכירת אלכוהול? צילום Ryanair

מספר ההפרעות בטיסה יותר מהוכפל

על פי רשות התעופה האזרחית בבריטניה, נמנו בממוצע 186 הפרעות של נוסעים בטיסות בשנה בין 2012 ל-2016. בשנת 2017 קפץ המספר ל-417 וחברות התעופה הפנימו שמדובר בבעייה. הרשות אף קראה להעמיד לדין נוסעים המפרים את החוק במטוס.

עם זאת, כמה מחברות התעופה לא ממהרות להתמודד עם הבעיה אלא להיפך, לעתים קרובות הן מתמרצות את הצוות למכור מגוון של מוצרים בטיסה באמצעות תשלום עמלה לדיילים על המכירות.

מסקנת הסוקר היא שאנשים צריכים להיות מסוגלים לעלות על טיסה בלי לחשוש שהיא תהפוך לסיוט על ידי נוסעים שהגזימו בשתייה. כמו כן על חברות התעופה לקחת אחריות ולהפנים שהגשת כוסות ג'ין עם טוניק לנוסעים ללא הגבלה אינה הדרך הנכונה לעשות זאת.

Exit mobile version