Site icon IAS

ההתאחדות מייעצת לסוכנים בנושא Kuban Airlines

אתמול 10/12/12 הודיעה חברת התעופה הרוסית Kuban Airlines erling על פשיטת רגל. החברה הפעילה טיסות ישירות פעם בשבוע בקו קראסנודר-ת"א- קראסנודר.

 

ההתאחדות בקשה לחזור על הבהרות שנשלחו לסוכנים בקשר לחברות תעופה קודמות שקרסו בשנה האחרונה, אשר תקפות גם במקרה הנוכחי של קריסת חברת התעופה Kuban Airlines:

 

מחוות הדעת המשפטית אשר נמסרה להתאחדות על ידי יועציה המשפטיים עולה, כי בהתאם להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים בעניין הסדר ה-BSP מיום 14/11/10, לסוכן הנסיעות האפשרות להודיע כי הוא חולק על חיוב במסגרת תכנית ה-BSP ("דיספיוט") ולגרוע את הסכום במחלוקת מהכספים המועברים ל-BSP (יש לשלוח מכתב אל חברת התעופה ואל ה-BSP עד ה-15 לחודש, תוך ציון מפורש של הסכום במחלוקת).

 

ברגע שסוכן הנסיעות מודיע על סכום במחלוקת, סכום זה לא יחשב חוב במסגרת התוכנית, ויאט"א לא יכולה לפעול בדרך כלשהי בקשר עם הסכום השנוי במחלוקת. הסכום שבמחלוקת מועבר לבירור בין הסוכן לבין חברת התעופה בה מדובר.

 

לאחרונה דחתה רשות ההגבלים העסקיים את בקשת יאט"א  לשלול את זכות הקיזוז מסוכני הנסיעות במקרה של קריסת חברת תעופה וקבעה כי לכל סוכן נסיעות עומדת הזכות לקיזוז כספים ממערכת הסליקה, כל עוד הודעת הקיזוז האמורה ניתנת בהתאם להגדרות המשפטיות הרלוונטיות.

 

הזכות להודיע על סכום שנוי במחלוקת אינה תלויה ואינה קשורה ביתרות לתשלום החודשי עבור החברות שקרסו. הזכות להודיע על סכום שנוי במחלוקת היא עבור כרטיסי טיסה שכורטסו ע"י סוכני הנסיעות לאחר תאריך 1/10/12 בלבד. כרטיסים שכורטסו לפני מועד זה, ניתן לבצע בגינם Refund, בהתאם לכללי יאט"א.

במסגרת סכומים השנויים במחלוקת יכללו רק סכומים הנובעים מכישלון תמורה חלקי או מלא של כרטיסי הטיסה של חברת התעופה Kuban Airlines.

 

במענה לשאלה כיצד לנהוג במקרים שבהם לא ניתן להודיע באמצעות מערכת ה-BSP על סכום במחלוקת: בהתאם להחלטת הפטור בתנאים שניתן על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים להסדר ה-BSP, על סוכן נסיעות אשר מעוניין להודיע על סכום שנוי במחלוקת ישלח הודעה בנדון לחברת התעופה וליאט"א, וזאת גם אם ניתן לבצע "דיספיוט" באמצעות מערכת ה-BSP. יחד עם זאת, אין כל הוראה בדבר נוסח ההודעה. כל הודעה על סכום שבמחלוקת חייבת להיות מפורטת.

Exit mobile version