Site icon IAS

ההחלטה לסגירת שדה דב והשדה בהרצליה שערורייתית

הקמת הטרמינל הזמני בשדה דב נדחתה ב-5 חודשים. צילום יח"צ

שדה דב. אין טעם בבניית המסוף הזמניץ צילום יח"צ

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לנושא תשתיות התעופה האזרחיות, הבינלאומיות והפנים ארציות, בראשות ח"כ יצחק וקנין, קיבלה היום דיווח מרשות התעופה האזרחית על הנעשה בתחום שדות התעופה הפנים ארציים. ח"כ וקנין הזכיר כי הדיון התקיים בהמשך לישיבה שקיימה הוועדה בעניין לפני כחודש, , שעסקה בתוכניות לסגירת שדה דב ושדה התעופה בהרצליה.

"זה כמו להגיד להם שיטוסו לקפריסין"

מנהל רשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו, הציג בפני הוועדה את הנעשה בתחום ואמר כי בעתיד יהיו בישראל שלוש נמלי תעופה בינלאומיים, נתב"ג, נמל התעופה רמון בתמנע, שיקום בטווח הנראה לעין, ונמל גליל סמוך לרמת דוד שיקום בעוד 10- 15 שנים. באשר לתעופה הארצית אמר פלדשו, כי סגירת שדה דב מתוכננת לאפריל 2017 וששדה התעופה הרצליה פועל באופן מוגבל, בהתאם לפסיקת בג"ץ. לדבריו, אין פתרון מלא למטוסים ולמסוקים בשדה דב ואין שום סיבה להגביל את הפעילות בהרצליה. "לשלוח את כלי הטיס מהרצליה לראש פינה זה כמו להגיד להם שיטוסו לקפריסין", אמר.

על כך הגיב היו"ר וקנין ואמר, כי "העיריות הפכו את שדות התעופה לנכס פרטי שלהן. כל תהליך קבלת ההחלטות לסגירת שדות התעופה היה שערורייתי ולא נעשה בשיקול דעת, ולא זה מה שיפתור את בעיית הדיור של הזוגות הצעירים".

רש"ת לא סוגרת שדות אלא מפתחת ופועלת לפי התניות המדינה

יואב אורן מרשות שדות התעופה (רש"ת) אמר, כי רש"ת החליטה לתת שיפוי להפעלה מלאה של השדה בהרצליה למשך 3 שנים והקצתה מקומות חניה למטוסים הקלים בנמל חיפה ושהיא בוחנת הקמת מכון בדק סמוך אליו. הוא הוסיף, כי רש"ת לא סוגרת שדות אלא מפתחת ופועלת לפי התניות המדינה. היו"ר וקנין זעם ואמר בתגובה, כי רש"ת הייתה צריכה לעמוד על הרגליים האחוריות שלה ולהתנגד לסגירת שדות התעופםה, בייחוד בהיעדר החלופות.

מנכ"ל ארקיע, ניר דגן, אמר כי לא הייתה שום סיבה להפסיק את הפעילות האזרחית בשדה דב ביוני השנה ולכן ההחלטה נדחתה לאפריל 2017. "אין היגיון להפסיק פעילות גם באפריל 2017 וזה יידחה שוב", אמר.

האדריכל מיכה רטנר הציג בפני הוועדה כמה חלופות להקמת נמל משלים לנתב"ג ברמת דוד, בחיפה ובעכו. לדבריו, האפשרות הזמינה והמהירה היא להקים את הנמל בחיפה, ואת זאת ניתן לעשות בתוך שנתיים שלוש ובהשקעה של כ-2 מיליארד שקל, בעוד הקמת נמל בעכו תעלה 2 מיליארד שקל ותמשך 10- 13 שנים והקמת נמל ברמת דוד תעלה 15 מיליארד שקל ותמשך 11- 13 שנים.

"ההחלטה להקים נמל ברמת דוד נכונה"

פלדשו התייחס לכך ואמר כי "יש כל מיני פנטזיות, אבל הממשלה החליטה להקים את הנמל ברמת דוד וזו החלטה נכונה וטובה. כמויות הרעש תהייה פחותה מהמצב כיום ובעתיד השיפורים הטכנולוגיים יפחיתו את הרעש עוד יותר".

"קבלת החלטות מנותקת מהמציאות"

היו"ר וקנין סיכם את הדיון ואמר, כי המציאות חמורה וכי צריך למנוע את סגירת שדה דב והשדה בהרצליה אם לא יהיו חלופות. "אם בתקופה הקרובה לא יהיו בשורות בכוונתי להגיע עם העניין הזה לראש הממשלה ולהסביר לו לאן אנחנו מובילים את התעופה בישראל. קבלת ההחלטות מנותקת מהמציאות ומישהו צריך לקחת על זה את האחריות. בכוונתי לכנס את הוועדה לדיון נוסף בחודשים הקרובים וכנראה שלא תהייה ברירה אלא לפנות לשר התחבורה ולראש הממשלה", אמר.

כמו כן, מוקדם יותר היום מילא ח"כ וקנין את מקומו של יו"ר ועדת הכלכלה בדיונים בהם אישרה הוועדה תיקונים לתקנות הטיס בעניין תעודות רפואיות של עובדי טיס והאגרות בגינן, על מנת להתאים את המצב בישראל לנעשה בעולם ולאמנת שיקגו הבינלאומית.

 

Exit mobile version