Site icon IAS

ההחלטה החד-צדדית של קבוצת לופטהנזה עלולה לפגוע בענף

"חד צדדית ככל שהיא, החלטת קבוצת לופטהנזה בעניין שינוי האסטרטגיה העסקית והטלת תוספת מחיר מיוחדת על הזמנות דרך מערכות ההפצה ( GDS) אינה מכוונת כנגד משרדי הנסיעות",אמרה חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל.

"אנו בטוחים שחברי ההתאחדות יידעו לעבוד בכל סביבה וימשיכו לתת שירות וגב מקצועי לנוסעים הישראליים – פרטיים ועסקיים – ולהזמין להם טיסות על פי בחירתם, בכל מערכת טכנולוגית נתונה."

 

לדברי יו"ר ההתאחדות קובי קרני, "ההחלטה החד-צדדית על יישומו של צעד כזה בתוך שלושה חודשים ובעיתוי הנוכחי של תחילת עונת הקיץ – שיא הפעילות בחברות התיירות, אשר עדיין מתמודדות עם נזקי "צוק איתן" – עלולה לפגוע בענף".

"מפרסומים באתרים מקצועיים בעולם מתעורר ספק, האם קבוצת לופטהנזה ערוכה לשינוי מבחינה טכנולוגית והציפייה מהענף להתאים את עצמו תוך זמן כה קצר למסלול עבודה שעדיין אינו בשל וללא מתווה מוסכם בין קבוצת התעופה לענף הנסיעות, היא להערכתי לא ריאלית."

כזכור, ההתאחדות ומשרדי נסיעות מצויים בהליך משפטי של תביעה כספית כנגד לופטהנזה, אשר – כפי שקבע ביהמ"ש העליון – הפרה את הסכם ההתקשרות עם הסוכנים שלא כדין. בהקשר זה מציין קרני, כי "החלטת הקבוצה היא ביטוי נוסף להתנהלותה הבעייתית של לופטהנזה, המשתקפת בהליכים המשפטיים שמתנהלים."

בהתאחדות רואים את משמעות הצעד של לופטהנזה כהטלת עלות נוספת על ציבור הלקוחות באמצעות משרדי הנסיעות וניסיון להשפיע על החלטת הלקוח כיצד לרכוש כרטיסי טיסה בחברות התעופה השייכות לקבוצה. נוכח היבטים אלה ומתוך מחויבות לטובת ציבור הנוסעים הישראלי, העבירה ההתאחדות את החלטת קבוצת לופטהנזה לבחינה משפטית.

Exit mobile version