Site icon IAS

הגיע עידן הלד לנמל תל אביב

כחלק מחשיבה 'ירוקה', התחשבות בסביבה ועיצוב פונקציונאלי ומוקפד, החליטה חברת אוצר מפעלי ים המנהלת את נמל תל אביב, להתקין תאורת לד חסכונית בחשמל, תוצרת כחול-לבן.

 

לאורך הדק בנמל (ממקס ברנר בצפון ועד חוף הילטון בדרום), הוצבו 300 גופי תאורת לד מתקדמת, בעיצוב דקורטיבי של ריבועים, לכל גוף תאורה הספק חשמל של 4 וואט וייצור תאורה כמו 30 וואט בהלוגן. תאורת  הלד החדשה הותאמה במיוחד לתנאי הנמל: גופי התאורה עשויים מנירוסטה וצבועים בצבע שמשמש לציפוי אוניות, עמיד בפני מי מלח .

 

בנמל מעריכים כי ההשקעה הכוללת בפרויקט מגיעה לכ- 150,000 ₪. ההחזר הכספי, כתוצאה מהחיסכון בהוצאות החשמל של הנמל, יושלם תוך כשנה וחצי.

 

לדברי איריס ברץ, מנכ"ל בפועל חברת אוצר מפעלי ים המנהלת את נמל תל אביב:
"אחד העקרונות, שהינחו את תהליך שיקום נמל תל אביב עוד בשנת 2001, היה העיקרון  השמירה על הסביבה ושימוש בחומרים ידידותיים. התקנת תאורת הלד החסכונית בחשמל עולה בקנה אחד עם האג'נדה על פיה פועל נמל ת"א"

 

נורות לד מבוססות על מוליכים למחצה, שפולטים אור באורכי גז שונים, משך חייהן יכול להגיע לכ-50 אלף שעות והן נחשבות לסוג התאורה החסכוני ביותר, שקיים כיום בשוק.

 

על מערכת התאורה המתקדמת בנמל תל אביב אחראית חברה ישראלית בשם לד מרקט, שמייצרת תאורת לד בארץ בייצור 'כחול לבן'. לד מרקט מספקת תאורת לד חסכונית בעיקר לתעשיות הביטחוניות, לענף הקמעונאות, חברות תעשיה, עסקים גדולים וגופים גדולים באקדמיה וברשויות.

Exit mobile version