Site icon IAS

האטה בתנועה הנוסעים העולמית

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (International Air Transport Association – IATA) הציג את נתוני תנועת הנוסעים  העולמית לחודש יוני עם גידול של 5.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ( נמדד במספר נוסעים לקילומטר RPKs). לעומת עלייה של 4.8% שנרשמה בחודש מאי. עם זאת, מגמת העלייה מנוכה עונתיות התמתנה מאז חודש ינואר.

הקיבולת בחודש יוני (הנמדדת במושב זמין לק"מ ASKs) גדלה ב- 5.6% והתפוסה ירדה ב-0.3 נקודות האחוז לרמה של 80.7%. בתגובה לנתונים אמר טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א: "הביקושים לנסיעות ממשיכים לגדול, אך בקצב איטי יותר בעקבות המצב הכלכלי, זעזועים פוליטיים וגל פיגועים".

שווקים בינלאומיים

הביקושים בתנועת הנוסעים הבינלאומית רשמה גידול של 5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.כל האזורים רשמו גידול בתנועת הנוסעים עם עדיפות לחברות התעופה באמריקה הלטינית. הקיבולת גדלה ב-6.4% מה שהביא לירידה של 1.1 נקודת אחוז בתפוסה לרמה של 79.4%.

חברות התעופה באזור אסיה פסיפיק רשמו עלייה של 8.2% לעומת שנה שעברה ועלייה מתונה בהשוואה לחודש פברואר, שיכול להצביע על חשש של חלק מהנוסעים להגיע לאירופה בעקבות גל הטרור האחרון. הקיבולת גדלה ב-7.3% ושיעור התפוסה גדל ב- 0.6 נקודות האחוז לרמה של 78.2%.

הגידול המתון ביותר נרשם ביבשת אירופה , 2.1% המשקף את ההשפעה השלישית של גל הטרור האחרון . בעוד הביקושים נוטים להתאושש בהדרגה ויחסית במהירות האופי החוזר ונשנה של התקפות הטרור עשוי להשפיע לתקופה ארוכה יותר. הקיבולת עלתה ב-3.4% ושיעור התפוסה ירד ב-1.1 נקודות האחוז לרמה של 83.3%.

באזור המזרח התיכון נרשם גידול של 7.5% בתנועת הנוסעים לעומת גידול דו ספרתי בתחילת השנה, כנראה כתוצאה מחודש הרמדאן. הקיבולת רשמה גידול של 14.3% מה שגרם לצלילה בתפוסה בשיעור של 4.4 נקודות האחוז לרמה של 69%.

תנועת הנוסעים באזור צפון אירופה גדלה ב-4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ו-0.5% לעומת חודש מאי . הקיבולת טיפסה ב-4.7% מה שהביא לירידה של 0.6 נקודות האחוז בתפוסה לרמה של 84.3% – עדיין השיעור הגבוה בהשוואה לאזורים אחרים.

באזור אמריקה הלטינית נרשמה עלייה של 8.8% בתנועת הנוסעים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הקיבולת רשמה גידול של 5.2% ושיעור התפוסה עלה ב-2.7 נקודות האחוז לרמה של 82.4%.

תנועת הנוסעים ביבשת אפריקה גדלה ב-4.7% מה שמצביע על התמתנות בביקושים שהחלו במחצית השנייה של 2015. הקיבולת גדלה ב-7.4% וכתוצאה מכך התפוסה ירדה ב-1.7 נקודות האחוז לרמה של 64.4%, הנמוך בהשוואה לאזורים האחרים.

שווקים מקומיים

ביקושים בתנועת הנוסעים המקומית רשם גידול של  5.7% לעומת חודש יוני 2015 לעומת זאת, הקיבולת גדלה ב- 4.3% מה שהביא לגידול של 1.1 נקודות האחוז בתפוסה לרמה של 83.2%. כל השווקים רשמו עליות בביקוש למעט ברזיל. הודו ממשיכה להוביל עם גידול של 23.3% שנובע כנראה מגידול בתדירויות הטיסות.

" מהנתונים האחרונים ניתן להסיק שתעופה ובמיוחד עם קשר לתיירות  מזרימה 2.7 מיליארד דולר לכלכלה העולמית ומספקת 62.7 מיליון משרות ברחבי תבל. מוקדם מידי לדעת אם לפיגועים האחרונים תהיה השפעה ארוכת טווח, כנ"ל לגבי ה- Brexit והאירועים בטורקיה.", סיכם טוני טיילור.

Exit mobile version