Site icon IAS

דרושה עתודה ניהולית בענף המלונאות

מנכ"ל רשת המלונות פתאל, ראובן אלקס, רשת המלונות הגדולה בישראל, היה אורח הכבוד ביום העיון השנתי להצגת עבודות סטודנטים של המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת.

 

בהרצאתו מול ציבור הסטודנטים הלומדים במחלקה, ציין אלקס כי ענף המלונאות בישראל משווע לעתודה ניהולית, ורואה בכל אחד מהסטודנטים פוטנציאל להשתלב בתחום בכלל וברשת פתאל בפרט. בעודו מציג את פרופיל ההתקדמות המהיר בענף המלונאות, טען אלקס שאין מקצוע מרתק יותר אשר מעמיד יותר הזדמנויות לפיתוח קריירה, מאשר ענף התיירות והמלונאות בישראל. להבעה מעשית לדבריו, הכריז ראובן אלקס על מתן שבע מלגות מטעם רשת המלונות פתאל, לכל סטודנט הלומד במחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללת כנרת ועובד באחד ממלונות פתאל.

 

יום העיון להצגת עבודות סטודנטים הלומדים במחלקה לניהול תיירות ומלונאות מהווה את אחד מהשיאים של שנת הלימודים והוא חלק ממסורת רבת שנים. זרקור הבמה מופנה ללומדים בסוף השנה האחרונה של התואר הראשון, והם מציגים את פרי הפרויקטים המחקריים עליהם עמלו במשך כל השנה בהנחיית צוות המרצים.

 

במסגרת זו הציגה סטודנטית שנה ג', אנה באדזוך, עבודת מחקר שנעשתה בהנחיית ד"ר חזי ישראלי בהיבט הקשר שבין רכישת תואר האקדמי בניהול תיירות ומלונאות לבין הקריירה בענף המלונאות. מחקר זה הנו הראשון מסוגו בישראל.

ממצאי עבודת המחקר הראו כי כל בעלי התואר האקדמי עוסקים כיום בניהול תיירותי , אך יחד עם זאת לא כל מקבלי החלטות בענף מודעים לקיום תואר כזה, אך מספרם הולך ופוחת עם השנים.

 

המחקר מצביע עוד כי "קיימת העדפה ברורה שהולכת וגוברת להעסיק עובדים בעלי תואר ראשון בניהול תיירות ומלונאות. אמנם לניסיון המקצועי יש ערך רב ומספר מצומצם של מנהלי מלונות מציינים אותו כחשוב יותר, ואולם רובם מעדיפים בוגר עם השכלה אקדמית וניסיון מסוים".

 

ד"ר אלון גלבמן, ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללת כנרת, מציין כי: "במסגרת עבודות הסמינריון והקמפוס ניתנת לסטודנטים הזדמנות, לבחור נושא המרתק ומסקרן אותם במיוחד, להגיע למרב המקורות מהספרות המדעית שדנים בו, וכן להמשיך ולהתמודד בעצמם עם שאלות וסוגיות מחקריות. גוף העבודה הוא גם תוצר של הידע הרב שהסטודנטים צברו מלימודי קורסי היסוד והקורסים המתקדמים במגוון נושאי ניהול התיירות והמלונאות. ניתן להתרשם מפרי המאמצים הרבים המושקעים לאורך כל שנות לימודי התואר, אשר באים לידי ביטוי בעושר של רעיונות ותובנות, עם הרבה מקוריות ויצירתיות. אלה יכולים להוות הן בסיס למחקרי המשך, והן חומר גלם חדשני לפיתוח וניהול יעדי תיירות ומלונאות. אני בטוח כי המטען הרב המצטבר אליו נחשפים הסטודנטים, תורם רבות ליכולת שלהם לפתח קריירה של מצוינות והצלחה בענף התיירות והמלונאות".

Exit mobile version