מנכ"ל אל על, דוד מימון, הודיע היום לדירקטוריון החברה על החלטתו לסיים את תפקידו כמנכ"ל אל על, לאחר כהונה של כארבע שנים בתפקיד המנכ"ל וכ- 12.5 שנים בהן הועסק בחברה בתפקידים שונים.
לדירקטוריון
במכתבו לדירקטוריון החברה, ציין דוד מימון: "זכיתי להיות חלק מארגון מיוחד ויוצא דופן, בעל משמעות אדירה בישראל ובעולם כולו. אני מבקש להודות לכם, חברי הדירקטוריון, על התמיכה המתמדת במשך תקופת כהונתי, אשר בזכות שיתוף הפעולה ההדוק והמקצועי עמכם זכינו להוביל את אל על להישגים ראויים ולהתמודדות עם האתגרים העומדים בפניה. אבקש להודות לכם על כך שאפשרתם לי לממש את החזון והתכנית העסקית שהצגתי עם כניסתי לתפקיד המנכ"ל, אשר כללו הצטיידות במטוסים חדשים, הרחבת רשת הנתיבים, השקת כרטיס האשראי FLY CARD, הרחבת הפעילות החוץ תעופתית (לרבות בתחום שירותי הקרקע) תוך מתן דגש על התייעלות.
לעובדי החברה ולתמי מוזס
במשך שנות עבודתי בחברה, זכיתי לעבוד עם אנשים רבים בחברה במיוחד במהלך תפקידיי השונים בתחומי השירות, המכירות, המסחר וכמובן במשך שנות כהונתי כמנכ"ל החברה. העבודה היומיומית הקשה והמקצועית של כל אחת ואחד מעובדי אל על, בארץ וברחבי העולם, הם בסיס איתן להמשך שגשוגה של חברת אל על."
" תודה אישית לתמי מוזס-בורוביץ, על האמון לאורך כל תקופת עבודתו בחברה ועל שיתוף הפעולה הפורה. במשך שנות עבודתי בחברה, זכיתי לעבוד עם אנשים רבים בחברה במיוחד במהלך תפקידיי השונים בתחומי השירות, המכירות, המסחר וכמובן במשך שנות כהונתי כמנכ"ל החברה. העבודה היומיומית הקשה והמקצועית של כל אחת ואחד מעובדי אל על, בארץ וברחבי העולם, הם בסיס איתן להמשך שגשוגה של חברת אל על".
הישגי החברה בתקופת כהונתו של דוד מימון
תכנית הצטיידות היסטורית ב-16 מטוסי בואינג 787 דרימליינר, אשר שניים מהם כבר נקלטו בהצלחה בחברה. מימושה של תכנית זו ישמש תשתית איתנה לפעילות העתידית של חברת אל על וליכולת ההתמודדות שלה בשוק התעופה הבינלאומי.
השקת כרטיס האשראי FLY CARD אליו הצטרפו כבר למעלה מ-250 אלפי לקוחות ובעל מחזור מכירות משמעותי של כ-21 מיליארד שקל.
השקת קווי תעופה חדשים – שני יעדים חדשים ארוכי טווח – בוסטון ומיאמי, כמו גם הרחבת רשת הנתיבים באירופה.
רכישת חברת ישראייר על ידי חברת סאן דור, אשר ממתינה לאישור רשות הגבלים עסקיים
קביעת מדיניות מלאי של החברה הכוללת רמות מלאי, עיתוד, מתן ברקודים, הטמעת מערכת ERP וירידה משמעותית בהזמנות דחופות של חלקי חילוף, אשר צפויים להביא לחסכון מצטבר משמעותי של עשרות מיליוני דולרים.
פיתוח הכנסות מפעילות חוץ – תעופתית – סוכנות ביטוח, מלונות, קרוזים, שותפות בחברה לכנסים ותחום כרטיסי האשראי.
הרחבה משמעותית של הסכמי הקוד שייר עם חברות תעופה בינלאומיות ברחבי העולם.
הקמת "קוקפיט" – יזמות וחדשנות על ידי הקמת אקסלרטור, אשר עד כה השקיע כבר ב-6 סטרטאפים וזוכה לשיתוף פעולה עם גופים בינלאומיים כמו בואינג, ג'ט בלו ולופטהנזה.
מניית החברה נכנסה למדד ת"א 125.
חתימה על הסכם עבודה קיבוצי בחודש יוני 2015 וחתימה על הסכמי התייעלות עם מגזרי אנשי צוות אוויר (אצ"א), דיילים ותחזוקה, הסכם עם טייסים בני 65 עקב שינוי רגולטורי והסכמים נוספים עם מגזרים שונים בחברה. אני תקווה כי בשבועות הקרובים נגיע לסיכום עם אצ"א על הסכם התייעלות הנובע מהשינויים הצפויים בחוקי הטיס.
אינטרנט במטוסים, אשר כבר הותקן בחלק מהמטוסים ובשנה הבאה צפוי להיות מותקן ברוב מטוסי החברה.
השקעה רחבת היקף בתשתית אתר האינטרנט והמובייל, אשר עתיד להיות מושק במהלך השנה הבאה תוך הצבתו בראש הקדמה הטכנולוגית.
השקעה בסביבת העבודה של העובדים בחברה, שיפור התשתיות ודאגה לרווחת העובדים.
הקמת אנדרטה לחללי אל על בתוך הקמפוס.
שיפור פני המטוסים והתקנת מושבי מיטה בכל המטוסים רחבי הגוף של החברה.
ייזום הקמת מרכז מבקרים (נמצא כעת בשלב התכנון הסופי.
הקמת בית ספר לטיסה (מתוכנן לחודשים הקרובים)
ועוד פעולות רבות ומגוונות..
אלי דפס, יו"ר דירקטוריון החברה, הודה למנכ"ל מימון על תרומתו הרבה לחברת אל על בכל שנות עבודתו ועל הנהגתו הבלתי מתפשרת והעשייה המקצועית אשר אפיינו את תקופת כהונתו כמנכ"ל החברה.
דפס הוסיף כי לדוד מימון זכויות רבות בחברת אל על והעלה על נס את תרומתו להתמודדותה של החברה בזירה התחרותית המאתגרת ולביסוס עתידה של החברה, תוך ראייה אסטרטגית ארוכת טווח, לרבות השקעה בתשתיות אשר תסייע לאל על בעתיד ובמיוחד הובלת תכנית ההצטיידות ותכניות מועדון הנוסע המתמיד וכרטיס האשראי Fly Card.