מובילי תעשיית התעופה העולמית תיאסף בדובאי, שבאיחוד האמירויות, ביום ראשון הקרוב (02 ביוני, 2024) לקראת האסיפה הכללית השנתית ה-80 של IATA (IATA’s 80th AGM) ולפסגת התחבורה האווירית העולמית (World Air Transport Summit), ב-2-4 ביוני 2024.
האירוע מתקיים לראשונה באיחוד האמירויות בחסות חברת התעופה Emirates Airline, בנוכחות למעלה מ-1,500 משתתפים, כולל מובילי התעשייה, פקידי ממשל ותקשורת. עבדולה בן טוק אל מארי (Abdulla bin Touq Al Marri), שר הכלכלה של איחוד האמירויות הערביות צפוי לקבל את פני הנציגים בדובאי בנאום מרכזי בפתיחה לאסיפה הכללית.
"הקישוריות המובילות בעולם של דובאי מציבה אותה בצומת הדרכים של כדור הארץ, ובקרוב זה יהיה מרכז ההנהגה של תעשיית התעופה שכן היא מארחת את האסיפה הכללית השנתית ה-80 של IATA ואת פסגת התחבורה האווירית העולמית", אמר וילי וולש (Willie Walsh), מנכ"ל IATA.
"אנחנו מצפים לארח את הקולגות שלנו בתעשייה בדובאי, הבית והמרכז של האמירויות. זוהי עיר שביססה את מקומה בתעופה העולמית ושגשגה, הודות למנהיגיה בעלי החזון ולמדיניות המתקדמת שמכירה בתפקיד התחבורה האווירית כנכס כלכלי מרכזי. בהתאם לכך, בשנה שעברה תרמה התעופה 27% לתמ"ג של דובאי ותמכה ב-37 מיליארד דולר בערך מוסף גולמי", הוסיף וילי וולש .
"תמיד יש התפתחויות חדשות ומרגשות בדובאי, ואני מקווה שהנציגים המבקרים יזכו להזדמנות לחוות את העיר התוססת הזו ואת האירוח הנודע של איחוד האמירויות בעצמם", אמר סר טים קלארק (Sir Tim Clark), נשיא חברת התעופה Emirates Airline.
פסגת התחבורה האווירית העולמית
פסגת התחבורה האווירית העולמית (WATS) מגיעה מיד לאחר האסיפה הכללית לתוכנית מקיפה העוסקת בנושאים הקריטיים העומדים בפני תעשיית התעופה.
"ההתחייבות להשיג פליטת פחמן אפסית נטו עד 2050 תעמוד בראש סדר היום של האסיפה הכללית השנתית ה-80 של IATA ושל פסגת התחבורה האווירית העולמית. נבדוק פתרונות להאצת ההתקדמות, במיוחד עם ייצור דלק תעופה בר-קיימא (SAF) והפוטנציאל להסרת פחמן. כמו כן, נבחן את ההתקדמות שלנו בנושאי בטיחות, קיימות פיננסית ונושאים מרכזיים אחרים בתעשייה. חשוב שנשים את האתגרים הללו על השולחן כדי שלכל בעלי העניין, כולל ממשלות, תהיה הבנה ברורה של מה חברות התעופה צריכות כדי לחבר בין אנשים וכלכלות בבטחה, ביעילות ויותר בת קיימא ", אמר וילי וולש.
הנושאים המרכזיים ב-WATS כוללים:
*מבט רחב על האתגרים העומדים בפני תעשיית התעופה עם שווקי אנרגיה משתנים, מצב גיאופוליטי עולמי מורכב יותר ויותר, ושינויים של שרשרות אספקה/דפוסי סחר.
*הפוטנציאל לבינה מלאכותית בתעופה.
*קידום קיימות עם SAF והסרת פחמן.
*כיצד תעופה ותיירות יכולים לעבוד טוב יותר ביחד.
*התחזית לפוטנציאל של מטען אווירי.
גולת הכותרת של התוכנית תהיה המהדורה החמישית של פרסי הגיוון וההכלה של IATA. פרסים אלה מכירים בארגונים וביחידים התורמים תרומה מנהיגותית ליוזמת 25 ב-2025 לשיפור האיזון המגדרי בתעופה.
היתרונות של קישוריות גלובלית הם נושא שיעמוד בבסיס התוכנית כולה. תעשיית התעופה מעסיקה ישירות 3 מיליון אנשים ומהווה חלק מרכזי בשרשרת הערך של נסיעות ותיירות התומכת בכ-320 מיליון משרות ומהווה כ-10% מכלל הפעילות הכלכלית. יתרה מכך, מטען אווירי מספק 8.3 טריליון דולר של סחר בשנה – כ-35% מסך הסחר.
*עבור דובאי, Oxford Economics מעריך שהתעופה תרמה 27% לתמ"ג של דובאי ותמכה ב-37 מיליארד דולר בערך מוסף גולמי ב-2023. זה צפוי לגדול ל-53 מיליארד דולר ב-2030, בהתאם לצמיחה של דובאי.
*תעופה תורמת להשגת 15 מתוך 17 יעדי הפיתוח בר קיימא של האו"ם (UNSDGs).