Site icon IAS

גרמניה איירליינס בשיחות עם משקיעים פוטנציאליים

מטוס איירבס של גרמניה איירליינס. נסיונות ההצלה נמשכים. צילום depositphotos

המפרקים של חברת התעופה הגרמנית חדלת הפירעון גרמניה איירליינס, נמצאים במגעים עם "כמה משקיעים" ורואים בכך הזדמנות להפעיל מחדש את חברת התעופה, כך דיווח dpa newswire.

"המטרה העיקרית שלנו היא לשמר את פעילותה של חברת התעופה, על מנת לשמור על סלוטים ההמראות והנחיתות. זו הדרישה הבסיסית לפתרון אשר יכול לכלול את רכישת העסק כחלק או בכללותו",  אמר רודיגר וינברג, מנהל הפירוק של החברה.

חברת התעופה הגישה בקשה לפשיטת רגל ב-4 בפברואר 2019. למרות שאיבדה את רישיון ההפעלה (AOC) שלה מיד לאחר מכן, נותרה תעודת המפעיל האווירי שלה פעילה ומאפשרת למפרקים לשמור על הסלוטים שבבעלות גרמניה איירליינס. כמו כן, עד כה, אף איש צוות לא פוטר.

וינברג לא נקב בשם המשקיעים הפוטנציאליים אולם מנכ"ל קבוצת אייר ברלין לשעבר, יואכים האנולד (Joachim Hunold), חברת הלוגיסטיקה זיטפרכט ומשקיע התעופה הנס-רודולף וורל, הוזכרו כמתמודדים על רכישת החברה זמן קצר לפני הכרזת פשיטת הרגל של גרמניה.

על פי העיתון WirtschaftsWoche, לחברת התעופה היו בטוחות של 20 מיליון יורו  מתוך כ-30 מיליון דולר שלהם נזקקה כדי לשרוד עד תחילת עונת הקיץ. בעוד השיחות נמשכות לגבי יתרת הסכום, אזלו מזומניה לפני שהמו"מ הגיע לסיומו. איירבוס וחברות להחכרת מטוסים כולל SundAir היו מוכנות לתת אורכה לחברה הנאבקת על קיומה.

דר שפיגל גם דיווח כי זמן קצר לפני ההכרזה על פשיטת רגל, העבירה גרמניה איירליינס כמה נכסים, כולל את ההזמנה עבור עשרים וחמישה מטוסי האיירבס A320-200neo לחברה חדשה, כדי להימנע מהצורך למכור אותם במכירת חיסול. המנכ"ל קרסטן באלקה הכחיש בתוקף את הדיווח.

"שום העברת נכסים לא תתרחש בתוך קבוצת גרמניה או לחברות של צד שלישי", אמר באלקה לעיתון בילד. הוא הוסיף כי להזמנה ל-25 מטוסי האיירבס לא היה כרגע כל ערך כספי.

Exit mobile version