Site icon IAS

גטוויק מתכנן הרחבה של הטרמינל הצפוני ב-1.11 מיליארד פאונד

הדמיה של הרחבת נמל התעופה גטוויק באנגליה. צילום Gatwick

נמל התעופה הבריטי גטוויק (Gatwick) פרסמם תוכנית השקעות הון חדשה לחמש שנים המדגישה יותר השקעות באוטומציה ובטכנולוגיה כמאפשרת צמיחה בת-קיימא. היוזמות החדשות כוללות חניה רובוטית וטכנולוגיית בורדינג אוטומטית, שתאיץ את העליה למטוס ותעניק לנוסעים אפשרות בחירה רבה יותר בנוגע לדרך להעביר את משך הטיסה.

סך ההשקעה של גטוויק מאז 2009, בשילוב עם תוכנית חמש שנים חדשה זו שעלותה 1.11 מיליארד פאונד, מגיעה ל-3.21 מיליארד פאונד.

נמסר כי נמל התעופה המשרת כיום 46 מיליון נוסעים בשנה, מחויב לבחינה של צמיחה תוך שמירה על איכות הסביבה לצד סיפוק מקומות עבודה והגברת הכלכלה המקומית. אמנם הגדרת חזון עתיד לטווח הארוך היא חלק מתכנית המתאר שפורסמה לאחרונה על ידי גטוויק, אך יחד עם זאת, התוכנית שמה דגש גם על שיפור המתקנים הקיימים לנוסעים ולחברות תעופה, כמו גם המשך שיפור הביצועים התפעוליים.

בורדינג אוטומטי עם שערים אלקטרוניים היישר למטוס

מטוס של בריטיש איירווייס בגטוויק. צילום Gatwick

הפרויקט הגדול ביותר לחמש השנים הבאות הוא ההרחבה המערבית, שתציע ליותר מחצי מיליון נוסעי הטרמינל הצפוני את האפשרות לצאת ממטוסיהם בדרך נוחה יותר, כמו גם אזורי המתנה משופרים בשערי היציאה.

העיצוב משלב טכנולוגיית בורדינג אוטומטית המשתמשת בביומטריה כדי להעביר את הנוסעים דרך שערים אלקטרוניים היישר אל המטוס. פרויקטים דומים שמנוהלים בהצלחה בשדות תעופה אחרים המנוהלים אף הם על ידי חברת וינצ'י (Vinci), יספקו השראה לבתי הקפה והקמעונאות של הרחבה פייר 6, שיבטיחו לנוסעים ליהנות ממתקנים אלה עד לנקודת העלייה למטוס.

מנכ"ל גטוויק, סטיוארט וינגייט, אמר: "אנחנו תמיד מציבים את הנוסעים בלב תכניות ההשקעה שלנו וזה נהדר לראות כיצד אוטומציה וטכנולוגיה יכולים לשפר עוד יותר את חוויית הנוסעים, ביניהן מתן מקום רב יותר בטרקליני היציאה שלנו. השקעה זו תתמוך בחברות התעופה הקיימות שלנו, ותעזור למשוך חברות תעופה חדשות ולספק שירות משופר למיליוני האנשים שבוחרים לטוס מגטוויק."

הוא הוסיף: "תארנו את אסטרטגיית הצמיחה לטווח הארוך בתוכנית המתאר הסופית שלנו ובתכנית השקעת ההון שאנו חולקים היום, וגם נותנים מבט מפורט יותר על התוכניות שלנו לטווח הקצר, אשר ימשיכו לשפר את הצעת השירות שלנו ולהניח יסודות בשביל העתיד."

תוכנית השקעות ההון היא תוכנית מתמשכת לחמש שנים המתפרסמת מדי שנה ומאפשרת לרענן את התוכנית באופן קבוע לפי שינוי תנאי השוק והצרכים התפעוליים.

Exit mobile version