Site icon IAS

ב-2019 צפוי גידול בהצטרפות חברות תעופה ל-NDC

נתב"ג בימי עומס נוסעים. צילום עוזי בכר

מערכת NDC – New Distribution Capability, היא שיטה נוספת שאמורה לגרוע מפעילות סוכני הנסיעות, בדיוק כמו שעשו – ועדיין עושים – מערכות ה- OTA וגורמים נוספים. לכן, סוכני הנסיעות חייבים כבר היום להיערך לקראתו. מה גם שגורמים בכירים בתעשיית התעופה מעריכים כי ה-NDC אמור לצבור מומנטום בשנת 2019, שכן זרם חברות תעופה המצטרפות לשיטה גדל. כך שבעתיד, כשהשיטה תורחב, יקבלו הסוכנים באמצעות NDC מחירי נטו ומהלקוח הם יגבו את העמלה (Mark Up) כפי שנעשה היום, למשל, בקבוצת לופטהנזה.

הסמכות לשימוש ב-NDC

בשלב זה, יותר מ-50 חברות תעופה ברחבי העולם הן חברות מורשות לשימוש ב-NDC רמה 3. כך גם חברות ה- GDS – global distribution system העיקריות – סייבר, אמדאוס וטרוולפורט וספקיות טכנולוגיית מידע,IT – Information Technology  נוספות. רמה 3 היא הגבוהה ביותר שיאט"א מסמיכה חברות בתחום NDC, לאחר הוכחת יכולתן לבצע ולנהל היטב את ההזמנות הישירות. כל שלושת ה-GDS העיקריים בונים עתה את מוצרי הההפצה החדשים שלהם והם צפויים להתחיל להשיק את יישומיהן ברבעון הראשון של 2019.

מורשות אין פירושו עדיין משתמשות ואכן, יאט"א קבעה יעד שבו עד שנת 2020 יתקבלו 20% מההזמנות באמצעות NDC מ-20 חברות תעופה. אבל חברות ה-GDS  הגדולות טוענות כי יש עדיין הרבה בעיות שצריך לפתור, כגון כיצד להתמודד עם מצבים מורכבים כמו שיבושים בטיסות ומוצרים נלווים. לכן, בינתיים, הרוב המכריע של ההזמנות מטופל כפי שטופלו תמיד, באמצעות מערכות ה-GDS.

יאט"א: יותר גמישות

יאט"א טוענת, כי תקן NDC , נועד לתת לחברות תעופה גמישות רבה יותר בשיווק מוצריהן באמצעות ערוצים ישירים ולכן הוא ייתחבר לגורמי ה-GDS. בחודש שעבר קיבל הנושא דחיפה קדימה, כאשר סייבר, ענקית טכנולוגיית ההפצה, רכשה – תמורת כ-360 מיליון דולר – את יריבתה חברת פרלוג'יקס (Farelogix), המפעילה את מערכת ההפצה NDC-Express עבור חברות תעופה.

בהודעה שמסרה אז סייבר נאמר, כי היא מקווה שתוכל לדחוף את חברות התעופה במהירות רבה יותר לאמץ את הכלים והשיטות העדכניים ביותר למכירת שירותיהן באמצעות סוכנויות נסיעות מקוונות, או לא מקוונות. גם לופטהנזה הודיעה לאחרונה על שותפות עם BCD, חברת ניהול נסיעות הולנדית גדולה, במטרה לבחון הזמנת מקומות מראש באמצעות המערכת החדשה.

לופטהנזה הודיעה לאחרונה על שותפות עם חברת ניהול נסיעות הולנדית כדי לבחון הזמנת מקומות מראש באמצעות NDC. צילום יח"צ

בילבול ומחלקות

בשלב זה אסטרטגיית NDC מהווה מקור לבלבול ולמחלוקת, כאשר סוכנים רבים עדיין שואלים מה זה? מה עם הטיפול במוצרים הנלווים של חברות התעופה כגון סוגי מזון, מיקומים, טיסות המשך וכו'. הם גם שואלים – כמה חברות תעופה מעוניינות להשתמש במערכת החדשה כדי לעקוף את ה-GDS ולקצץ בעלויות?

היעד העיקרי – סוכני נסיעות

סוכני הנסיעות הם קהל היעד העיקרי של NDC, לכן, ארגון סוכני הנסיעות העולמי (WTAAA – World Travel Agents Association Alliance) פנה ליאט"א וביקש ממנה לבצע מחקר על השפעת ה-NDC על סוכנויות הנסיעות, כולל המודעות, הציפיות והחששות שלהן. המחקר כלל ראיונות טלפוניים עם 22 מנהלי משרדי נסיעות בשש מדינות, ומחקר מקוון של 1,034 סוכני נסיעות, בשבע מדינות. ממצאי המחקר העיקריים כללו:

סוכנויות מעוניינות להצליח באמצעות המערכת, אבל, כמערכת חדשה ולא ידועה של תהליכים ופתרונות, מעוניינות הסוכנויות לדעת מראש מה היעילות של ספקי NDC, מה עלויות התמיכה ביישום NDC, כיצד מכשירים עובדים להשתמש בתהליכים המותאמים ל-NDC, מה המורכבות הנוספת בהזמנת חדרים ומה רמת התמיכה של המערכת הטכנולוגית של NDC.

כתבה קודמת: המערכת החדשה עוד לא שינתה את ה-GDS

Exit mobile version