Site icon IAS

ברלין "בירת הגורמה"

4 כוכבי מישלן נוספו למסעדות העיר ברלין וסה"כ 19 כוכבים ל-14 מסעדות בעיר הקוסמופוליטית, מה שהופך אותה לבירת הגורמה.

 

מנכ"ל לשכת התיירות של ברלין, בורקהאד קיקר :" ברלין מצאה את המתכון הנכון. כישרונם של השפים המובילים בברלין הפך אותה לנקודת גורמה גלובלית".

 

14 מסעדות בברלין זכו בתואר כוכבי מישלן: 5 מסעדות עם שני כוכבי מישלן ,9 עם כוכב אחד וכל אחד מהם סגנון משלו. מסעדת  "FACIL" בניצוחו של השף Michael Kempf התקדמה לשני כוכבי מישלן. "Fischers Fritz", "Lorenz Adlon Esszimmer" ו- "Reinstoff" קיבלו גם הם שני כוכבי מישלן. השף Tim Raue במסעדת "Eponymous" מצליחה לשמור על 2 כוכבים.

 

בכוכב מישלן אחד זכו: "Pauly Saal", "5-cinco by Paco P?rez", "Les Solistes by Pierre Gagnaire", "First Floor", "HARTMANNs", "Horv?rth "Hugo", "Rutz" , "VAU. מסעדת "Margaux" תיסגר בפברואר 2014 ותאבד את הכוכב.

 

בשנים האחרונות משכה אליה ברלין שפים מובילים וחדשניים שהפכה אותה לעיר גורמה. בעיר קיימות יותר מ-15 אלף מסעדות מגוונות ו-93% מהמבקרים בעיר ציינו שעברו חוויה קולינרית בעיר. 45% מהוצאות התיירים המבקרים בברלין הם על מלונות ומסעדות. לאחרונה שווקי המזון ברחובות העיר מאוד פופולאריים.

 

מספר לינות התיירים מישראל במהלך 9 החודשים של 2013 הסתכמו ב- 241,034 גידול של 22% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מספר לינות התיירים מישראל אשתקד היה 660,936.

https://www.youtube.com/watch?v=WVloj9UM5oc

Exit mobile version