Site icon IAS

ברית התעופה Star Alliance: שימוש באמצעים ביומטריים כבר ב-2020

עולם הדיגיטל מתקדם בצעדי ענק. צילומים דיגיטליים נהוגים כבר בדרכונים. צילום Depositphotos

האפשרות לעלות למטוס בהליך מהיר וללא עיכובים בעזרת פתרונות ביומטריים, היא במרחק של חודשים ספורים בלבד. ברית חברות התעופה העולמית Star Alliance פועלת להציע לנוסעיה לעבור את המסלול מההגעה לשדה התעופה ועד להתרגעות במושב המטוס, בדרך חלקה ונטולת מהמורות. זאת לצד צמצום השימוש בניירת ובכרטיסי עלייה למטוס (בורדינג-פס) באמצעות זיהוי ביומטרי.

ברית התעופה מתכננת להתחיל להפעיל את פתרון הזיהוי הביומטרי כבר בתחילת השנה הקרובה, 2020.

אתר האינטרנט המתמחה בתעופה, The points Guy דיווח כי ג'פרי גו, מנכ"ל Star Alliance, התייחס לנושא בתערוכת תעופה שהתקיימה בפרנקפורט שבגרמניה בימים אלה. התוכנית של Star Alliance נועדה לעודד את הנוסעים להירשם באמצעות תוכנית הנוסע המתמיד של חברת התעופה האישית שלהם, כאשר בשלב זה יורידו הנוסעים תמונת תעודת זהות. לאחר מכן, באמצעות תמונה זו, תאפשר התוכנית לנוסעים לבצע צ'ק-אין, לשלוח את המטען, לעבור ביטחון, להיכנס לטרקלין ולעלות על המטוס – הכל על סמך זיהוי פנים.

באשר לסוגיית הסכנה האפשרית של הפרת פרטיות, אומרים ב-Star Alliance כי כל הנתונים שייאספו יהיו תואמים לתקנות הגנת הפרטיות של האיחוד האירופי, הידועות בשם General Data Protection Regulation – GDPR. המשמעות היא שהתוכנית תעמוד במסגרת המשפטית הנוגעת לאיסוף ועיבוד מידע אישי עבור תושבי האיחוד האירופי. לדברי  גו, התוכנית תאפשר לנוסעים לבחור היכן ניתן והיכן לא ניתן להשתמש בנתונים הביומטריים שלהם.

מטוס של טורקיש איירליינס. חברה בבית הסטאר אליינס המונה 26 חברות תעופה. צילום Depositphotos

שת"פ עם שותף הטכנולוגיה NEC

ברית התעופה העולמית מונה 26 חברות תעופה – 27 חברות עד פשיטת הרגל של אדריה איירוויס באחרונה – והיא כוללת, בין היתר, את אייג'יאן, אייר צ'יינה, אייר אינדיה, ANA, אוסטריאן, אתיופיאן, טורקיש איירליינס, לוט, לופטהנזה, סינגפור איירליינס, סוויס, טאפ, תאי איירליינס ויונייטד.

Star Alliance חתמה על פיתוח הפיתרון הביומטרי עם שותף הטכנולוגיה NEC בחודש יולי והיא גם דוחקת בארגון חברות התעופה הבינלאומי IATA לפתח סטנדרטים על מנת להגביר את יכולת ההפעלה הגלובלית שלו ולאפשר את אימוצו על ידי חברות תעופה מחוץ ל-Star Alliance.

לפי סטאר אלייאנס: "עם מספר צעדים פשוטים במכשיר הנייד שלהם, ללקוחות תהיה אפשרות להירשם לפלטפורמה החדשה באמצעות טכנולוגיית אבטחה מובילה בתעשייה. הם נדרשים להירשם פעם אחת בלבד ואז יוכלו להשתמש בנתוני הביומטריה שלהם מספר פעמים בנקודות מגע ביומטריות של כל שדה תעופה בכל פעם שהם טסים עם חברה החברה בברית התעופה. נתונים אישיים, כגון תמונות ופרטי זיהוי אחרים, מוצפנים ומאוחסנים בבטחה בפלטפורמה. מלכתחילה, המערכת תוכננה בהתאם לחוקי הגנת המידע העושים שימוש בטכנולוגיית זיהוי הפנים העדכנית. נתונים אישיים יעובדו רק בהסכמת הנוסע. כמו כן, נוסעים עשויים להידרש להציג את דרכונם במהלך הליכי ביטחון והגירה."

פוינטס גיי מדווח כי גם חברת התעופה האמריקנית דלתא (שאינה חברה ב- Star Alliance) עשתה ניסויים במצלמות זיהוי פנים כדי לשפר את חווית הלקוחות. נכון לעכשיו, החברה משתמשת בביומטריה בבסיסה בהרטפילד-ג'קסון אינטרנשיונל באטלנטה בכל עלייה למטוס. זה כולל צ'ק-אין בשירות עצמי, מסירת תיקים ועלייה לטיסות בינלאומיות. החברה, שבסיסה בארה"ב, משתמשת גם בחלקים מטכנולוגיה זו בדטרויט, מיניאפוליס וסולט לייק סיטי. על אף שהתהליך הוא אופציונאלי, היישום התמודד עם כמה חששות בנושא פרטיות. לאחר שעברה טכנולוגיה זו את שלב הניסוי שלה, חברות תעופה רבות עשויות להפוך את השימוש לחובה.

עם זאת, דלתא קובעת כי לא יישמרו נתונים ביומטריים של הנוסעים וכי היא מתכוונת לשמור עליהם כך. המערכת בודקת דרכונים במאגר נתונים אוטומטיים של זיהוי ביומטרי (IDENT) כשהדבר נעשה במכס בארצות הברית עם התצלום שצולם לפני העלייה.

בעידן הביומטרי, כרטיסים אלקטרוניים ושאר אמצעים יהיו הסטוריה:. צילום Depositphotos

הזחילה הבלתי נמנעת של הטמעת הביומטריה

ההטמעה והשימוש בביומטריה בתהליכי זיהוי ואבטחה הם בלתי נמנעים. ברגע שינוכשו מהתהליך כל הבאגים, הוא יהיה יעיל ואפקטיבי. אשר להפרת הפרטיות, די להיזכר במצלמות הווידאו במעגל סגור הפרושות כיום בכל עיר ושדה תעופה בעולם ומצלמות כל מה שזז, כל הזמן.

חקיקה המתפתחת ללא הרף בתחומי שיפוט רבים, מעניקה לממשלות ולסוכנויות השונות גישה נוחה למאגרי מידע פרטיים ובחלק ממדינות-הבית של חברות תעופה החברות ב-Star Alliance הן אפילו לא טורחות לעסוק בחקיקה – הן פשוט דורשות מידע.

במדינות רבות כבר משתמשים בצילומים דיגיטליים לרשיונות נהיגה ולדרכונים. התוכניות של Star Alliance הן פשוט הרחבה של תהליך זה. בעוד עשר שנים, סביר להניח שלא נחשוב פעמיים כשנעבור בקלות בשדה תעופה ללא צורך בהדפסת כרטיס עלייה למטוס או הצגת הכרטיס האלקטרוני בנייד.

Exit mobile version