ארבעים ושמונה אחוזים (48%) מהנוסעים הישראלים, במחלקת תיירים, מעדיפים כי בכל ארוחה המוגשת במהלך הטיסה, תהיה טבלת שוקולד או מנה אחרונה מתוקה, ולא מוכנים לוותר עליה. כך עולה מסקר מיוחד על הרגלי הנסיעה והצריכה של הנוסע הישראלי שערכה חברת התעופה בריטיש איירווייס, בין הנוסעים בקו שבין תל אביב ללונדון. סקר זה נערך כדי ללמוד ולאפיין את העדפותיו של הנוסע ובחירותיו, בשמונה מדינות ובהן ישראל, צרפת, גרמניה, איטליה, שבדיה, נורבגיה ורוסיה.
הישראלי הטס במחלקת תיירים אוהב מאד לשמור את מכשיר הטלפון הסלולרי שברשותו קרוב אליו, למרות שבעת הטיסה הוא נדרש להעביר אותו למצב טיסה ולא להפעילו מן הסקר עולה כי 91% מהעונים לסקר אמרו כי ישמרו את הטלפון הנייד שלהם עליהם בכל מהלך הטיסה, ולא יכניסו אותו למטען היד שלהם או לתאי האחסון. ואילו 84% מהנשאלים הישראליים הדגישו כי הם שומרים את הדרכון הישראלי שלהם, ואת הארנק שלהם, בצמוד אליהם ולא יאכסנו אותם בתאים שמעל ראשיהם. לעומת הנוסעים הישראליים רק 59% מהנוסעים הבריטים ישמרו דרכונים עליהם ו 67% מהבריטים ישמרו את הארנק בצמוד אליהם. ממצאי הסקר נועדו לאפשר לחברת התעופה בריטיש איירווייס להתאים את המוצר ואת מנות המזון שהיא מגישה לנוסעי מחלקת התיירים להעדפות ולטעם של הנוסעים בכל קו תעופה. בעקבות ממצאי הסקר, הותאמו התפריטים במחלקת התיירים באותם הקווים לאותן המדינות.
ממצאי הסקר מצביעים כי הנוסע הישראלי מאד אוהב בייגל (כעכים) ופחות אוהב צ'יפס. אותו נוסע מעדיף מנה אחרונה מתוקה על פני מנת גלידה או שלגון. עוד מתברר כי הנוסע הישראלי מבקש לקבל את החטיפים בשקיות אטומות כדי שיוכל לשמור אותם ולנשנש בשלב מאוחר יותר של מהלך הטיסה. כמו כן העלה הסקר, כי הנוסע הישראלי מבקש כי יוגשו לו מים בבקבוקים אישיים, ולא במזיגה לכוס, וזאת בין השאר על רקע רצונו לשמור את הבקבוק לשלב מאוחר יותר בטיסה עצמה.
"הסקר של בריטיש איירווייס שהוזמן על ידי מחלקת המותג וחווית הלקוח, נעשה כדי לאפשר לנו להתאים את הארוחות המוגשות לנוסעי מחלקת התיירים לחיך ולטעם הישראלי" אמרה יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל. לדבריה, בריטיש איירווייס החליטה לגוון ולהרחיב את הארוחות המוגשות במטוסיה בכל המחלקות, וכי מעתה בטיסות ארוכות הטווח מישראל לבריטניה, יוגשו במחלקת התיירים ארוחות הכוללות ארבע מנות, במקום שלוש מנות עד כה.
בריטיש איירווייס מייחסת חשיבות רבה למזון ולמשקאות המוגשים במטוסיה לכל ציבור הנוסעים. הסקר המקיף שנערך בין נוסעיה בקו מתל אביב ללונדון, העלה כי הם מעדיפים מבחר של יינות בבקבוקים אישיים, ולא מזיגה לכוסות יין מבקבוקים גדולים (כנהוג בחברות תעופה אחרות). למרות שהישראלים נחשבים, ובצדק, לצרכנים קטנים של משקאות אלכוהוליים כמו וויסקי, שמפניה, ג'ין ועוד, מתברר כי כל הנשאלים הישראלים בסקר השיבו כי הם מעדיפים שהחברה תציע להם מבחר של משקאות אלכוהוליים חינם. ואכן, בריטיש איירווייס ממשיכה להציע לכל הנוסעים, כולל נוסעי מחלקת התיירים, מבחר גדול של משקאות וקוטלים אלכוהוליים, וכל זאת ללא כל תשלום.
הישראלים אוהבים לאכול בארוחות שלהם בטיסות מבחר לחמים הכולל בייגל חם ולחמניות. בעקבות כך, הוכנסו לכל טיסות בריטיש איירווייס מנתב"ג ללונדון ובחזרה, מבחר של בייגלס חמים, לצד מגוון של לחמניות.
הנתון הבולט הן אצל נשים והן אצל גברים הטסים בחברת התעופה בריטיש איירווייס, הוא החיבה הרבה שלהם לנשנושים ולחטיפים מלוחים. ממצאי הסקר עולה כי הנוסע הישראלי מבקש, לצד המשקה שלו, חטיפים מלוחים והוא מעדיף אותם על פני בוטנים או אגוזים. עוד עולה כי העדפה של הנוסעים הישראליים היא כי החטיפים המלוחים יוגשו להם לצד מגוון רחב ומבחר של משקאות אלכוהוליים. מה שמעניין הוא שהנוסע הישראלי, בניגוד לעמיתו ממדינות אחרות, אינו חסיד גדול של שתיית בירה עם הארוחות המוגשות לו.
הרגלי האכילה של הנוסע הישראלי בטיסות, מבוססות על ממצאים לפיהם יותר מ-86% מהנוסעים נוהגים לאכול את הארוחות המלאות המוגשות להם, מיד כאשר אלה מוגשות לנוסעים על ידי צוות הדיילות והדיילים בטיסה. רק 8% מהנשאלים היו מעדיפים לחכות לארוחות "עד שיהיו רעבים יותר…".
התנהגות הנוסעים לפני ובמהלך הטיסה היא נתון חשוב בסקר. לפי ממצאי הסקר, יותר מ-81% מהנוסעים הישראליים, ממהרים לפקוד את חדרי השירותים טרם העלייה למטוס, ורק 7.2% מהנוסעים הישראלים יתאפקו ויתפנו רק בתאי השירותים במטוס.
האם אתה נוהג להגיע לטיסה רק ברגע האחרון? נשאלו משתתפי הסקר של בריטיש איירווייס שגילה כי הנוסע הישראלי הוא "חביב" הסיור בנמלי התעופה, טרם עלותו על המטוס. הנוסע הישראלי במחלקת התיירים נוהג לפקוד את החנויות הפטורות ממכס בנמלי התעופה, או להתרווח בבתי הקפה והמסעדות בנמל התעופה הית'רו שבלונדון, או בנמל התעופה בן גוריון בישראל. לפי ממצאי הסקר, רק 28.8% מהישראלי ממהרים להגיע לשער העלייה למטוס מיד בעת הכריזה בנמל התעופה (או לפני כן). לעומת זאת, 62.4% מהנשאלים אמרו שהם אוהבים לסייר בנמל התעופה ולא לפספס שום חנות, ולכן הם מתחילים להתארגן ללכת לשער העלייה למטוס רק אחרי הכריזה הראשונה.
הנוסע הישראלי לא תמיד אהב לישון כשהוא עולה על טיסה. מן הסקר עולה כי פחות משליש מן הטסים בקו שבין תל אביב ללונדון ובחזרה העדיפו לישון מיד בסמוך להמראה. כשני שלישים אמרו שהם רוצים לישון אחרי הארוחה או אחרי משקה ראשון.
פילוח של הגילאים של הטסים במחלקת התיירים מגלה כי הנוסע שגילו 55+ לא מוותר ומבקש טבלאות של שוקולד בעוד שהנוסעים (ובמיוחד הנוסעות) בגילאים של 20-35 מוותרים על השוקולד בנימוק של "שמירה על הגזרה". מה שבולט לעין הוא שהנוסע הישראלי מעל לגיל 55 מבקש לקבל בתום הארוחה מגש גבינות וקרקרים.
"ממצאי הסקר יאפשרו לנו בבריטיש איירווייס להתאים את מהלך הטיסה, כולל הארוחות לפי הדרישה של הנוסע בקו שבין תל אביב ללונדון" הוסיפה יעל קטן. לדבריה, מחלקת התכנון של החברה בלונדון, מייחסת חשיבות רבה לתגובות הנוסעים, כפי שעלו בסקר, ולאור הממצאים, יוכנסו שיפורים ושדרוגים נוספים".
לאחרונה, הכריזה בריטיש איירווייס על השקעה חדשה של מיליוני ליש"ט בשירותי ההסעדה של מחלקת התיירים World Traveller, בטיסות ארוכות טווח, כולל הטיסות לישראל וממנה. התפריט החדש והמורחב מציע אפשרויות בחירה רבות ומגוונות מאי פעם, של ארוחות חמות, קינוחים, שתייה וחטיפים במהלך הטיסה.
תפריט החדש כולל:
ארוחה חמה בת 4 מנות, הכוללת מנת פתיחה, מנה עיקרית, קינוח, מגש גבינות וקרקרים, לצד לחמניה טריה ובקבוק מים
אפשרויות של מנות "מקומיות", בתאם ליעד הטיסה
ארוחה שנייה מלאה או מגוון נשנושים, בהתאם למשך הטיסה
בייגלה חם לצד שתייה קלה
שלגוני Magnum במגוון טעמים
מארז שוקולדים וחטיפי צ'יפס
ארוחת בוקר חמה, מוגשת בטיסות לילה ארוכות
חבילת חטיפים מתוקים ומלוחים מבית המותג Graze
משקה חינם לבחירה מהבר
בחברת התעופה ציינו כי מנות מיוחדות לנוסעים בעלי צרכים תזונתיים שונים, ימשיכו להיות זמינות להזמנה באתר החברה, כ-24 שעות לפני מועד הטיסה. בנוסף, בריטיש איירווייס מציעה לטסים מהית'רו אפשרות להזמין ארוחות מורחבות עוד יותר דרך אתר החברה, מתוך היצע גדול של תפריטי הפרימיום היוקרתיים של החברה, כמו למשל ארוחת גורמה בעלות 18 ליש"ט בלבד, "טעמי בריטניה" או "טעמי המזרח הרחוק" בעלות 16 ליש"ט, או ארוחת בוקר בריטית מורחבת, ארוחת בריאות, או ארוחה ממיטב המטבח הצמחוני, עבור 15 ליש"ט.
בריטיש איירווייס השיקה תכנית השקעה של 4.5 מיליארד ליש"ט בשדרוג חוויית הלקוח בכל הטיסות ובכל המחלקות. התכנית, שתתפרס על פני 5 שנים, תכלול התקנת רשת אינטרנט מהיר בכל מטוסי החברה, התקנת נקודות הטענת מכשירים ניידיים בכל מושבי המטוס, חידוש 128 מטוסים רחבי גוף בצי החברה וקבלת 72 מטוסים חדשים לגמרי. כמו כן, בריטיש איירווייס משקיעה 600 מיליון ליש"ט בשדרוג מחלקת העסקים של החברה, Club World, כולל חוויית הסעדה חדשה בסגנון מסעדת יוקרה בשחקים, שירותי שינה משודרגים, עם כריות גדולות יותר, מזרנים ושמיכות פוך, מבית המותג המפורסם White Company, והחל מ-2019, יותקנו גם מושבים חדשים עם יציאה ישירה למעבר. השנה, השיקה בריטיש איירווייס טיסות ישירות מהית'רו לשישה יעדים חדשים, כולל נשוויל ואיי סיישל.