Site icon IAS

בריטיש איירווייס- פרויקט שמיים ירוקים

בריטיש איירווייס, כחלק מפרויקט "שמיים ירוקים" הציבה לעצמה להפחית את כמות פליטת פחמן דו חמצני ב-50% עד שנת 2050 ביחס ל-2005. המתקן שיוקם בהשקעה של חצי מיליארד דולר יהפוך 500 אלף טון של פסולת עירונית ל-16 מיליון גלונים של דלק  biojet פחות מזהם, שבריטיש איירווייס התחייבה לרכוש.

 

כחלק  מהמאמצים של חברת בריטיש איירווייס להפחית את פליטת הגזים רוכשת החברה מטוסים חדישים בעלי טכנולוגיה חדישה ופחות מזהמת. בחודשים האחרונים רכשה בריטיש איירווייס תריסר מטוסי A380 שיופעלו בקווים ללוס אנג'לס והונג קונג, במקום מטוסי הבואינג 747-400. מטוס האיירבוס A380 פולט כ-10% פחות תחמוצת חנקן ממטוסי הבואינג 747-400. בנוסף, רכשה החברה מטוסי דרימליינר שיחליפו את מטוסי הבואינג 767-300 ויפחיתו את פליטת הגזים ב-45%.

 

יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל: "המחויבות של בריטיש איירווייס לסביבה מגולמת באסטרטגיה העסקית שלה, החברה נכונה להתחייבויות ארוכות טווח בנושאים ירוקים, וגם תקצור את הפירות בשל כך".

 

בריטיש איירווייס היא בין החברות הבודדות שמעודדות הגברה של רגולציה על תעשיית התעופה בכל הנוגע לזיהום, פליטת פחמן ועידוד שימוש באנרגיות מתחדשות. בבריטיש איירווייס מאמינים, כך נמסר, כי ממשלות צריכות לאמץ באופן קולקטיבי מסגרת להפחתת פליטות בתעשיית התעופה המבוססות על מסחר בפחמן, אשר ייושם באופן שווה על חברות התעופה. גישה זו מכונה גישה ענפית גלובלית. החל מ-2012 חברות התעופה הטסות בתוך ומחוץ לאיחוד האירופי מחויבות על פי חוק לעקוב ולדווח על כמות פליטת פחמן דו חמצני.

Exit mobile version