Site icon IAS

בריטיש איירווייס מציגה מטוס רטרו שני 

מטוס הרטרו של בריטיש איירווייס. מתגעגעים לעבר. צילום בריטיש איירווייס

חברת התעופה בריטיש איירווייס ממשיכה בהכנות לקראת חגיגות מאה שנות פעילותה ותשיק מטוס נוסף בעיצוב רטרו משנות ה-50, כמחווה למורשת ההיסטורית של החברה. מטוס מדגם איירבוס 319 ייצבע מחדש ויעוטר בסמלים הוותיקים מגלגולה הקודם של החברה, עת נקראה British European Airways (BEA).

הודעת החברה על עיצוב מחודש של מטוס נוסף, נולדה בעקבות העניין הרב וההתלהבות שהתעוררו בקרב חובבי התעופה ברחבי העולם, לאחר שחשפה את עיצובו של מטוס הרטרו הראשון מדגם בואינג 747, אשר שימש את חברת התעופה במהלך שנות ה-60 וה-70, וביצע החודש את טיסתו הראשונה בין לונדון לניו יורק.

מטוס האיירבוס 319 שסימולו G-EUPJ, נצבע בימים אלו מחדש בבית המלאכה IAC בנמל התעופה שאנון. את המטוס יעטרו הצבעים המיתולוגיים שהיו שייכים לחברת BEA שטסה בעיקר בשמי בריטניה ואירופה בין השנים 1968-1959. העיצוב המחודש יהיה זהה לעיצובו המקורי של המטוס למעט שינוי משמעותי אחד, צבעי הכנף העליונה ייצבעו בצבע האפור ולא בצבע האדום המסורתי. זאת, על מנת להגביר את השתקפות קרני השמש, בהתאם לסטנדרט הבטיחותי הנהוג כיום בעולם.

מטוס הרטרו החדש יחזור לשירות במהלך חודש מרץ ויטוס בקווים פנימיים בבריטניה ובאירופה. העיצוב החדש יישאר על גוף המטוס עד צאתו המלאה משירות במהלך השנה הבאה. חובבי התעופה יוכלו לעקוב אחר המטוס דרך אפליקציית Flightradar24 הפופולארית, שם גם תופיע תמונה מיוחדת של המטוס הוותיק.

אלכס קרוז, יו"ר ומנכ"ל בריטיש איירווייס אמר: "רבים תהו איזה עיצוב רטרו נוסף נבחר להציג. BEA היא פיסה היסטורית חשובה במורשת התעופה שלנו, העיצוב המוכר והוותיק של מטוסיה מעלה זכרונות רבים בקרב אינספור נוסעים אשר טסו עם החברה במהלך חייהם".

בריטיש איירווייס השקיעה השנה לא פחות מ-6.5 מיליארד דולר על חידוש ושיפור השירות עבור לקוחותיה; 15 מטוסים חדשים יצטרפו לצי החברה, ביניהם ארבעה מטוסי איירבוס 350A רחבי גוף ושני מטוסי בואינג 777 חדישים. בנוסף, רשת WiFi מתקדמת תופעל לרווחת הנוסעים אשר רוצים להירגע במהלך הטיסה עם צפייה בסרט או בפרק מסדרת טלוויזיה אהובים עליהם, לקרוא חדשות או להתכתב עם חבריהם.

Exit mobile version