Site icon IAS

בריטיש איירווייס הציגה את תפריט הקיץ בקו לת"א

חברת התעופה בריטיש איירווייס מציגה את תפריט הקיץ של הקו לישראל בהשתתפות השף הראשי של החברה, מארק טזיולי. השף הראשי, מתוקף תפקידו, אחראי על אספקת יותר משלושים מיליון ארוחות לנוסעי חברת התעופה בכל העולם מדי שנה.

חברת התעופה בריטיש איירווייס היא חלוצה עולמית בכל תחומי התעופה, ובתחום הקולינרי במיוחד:  החברה, שמקיימת טיסות ל-180 יעדים בכל רחבי העולם, מתאימה את הארוחות לנוסעים תוך שימת דגש על החיך המקומי. 

השף מארק טזיולי התייחס למהלך גיבוש התפריט עבור הקו מישראל: "קביעת התפריט של הקו מישראל היה חוויה של ממש עבורנו, כיוון שיש כאן מגוון רחב של חומרי גלם באיכות גבוהה. כחלק מגיבוש התפריט חקרנו מה נוהג לאכול הישראלי הממוצע, גם בבית וגם בחוץ. גילינו שיש כאן שילוב מרתק של מטבח מערבי גלובלי ומטבח ים-תיכוני מקומי, ועל העיקרון הזה מבוסס התפריט של הקו מתל אביב ללונדון, כמו גם על חומרי גלם מקומיים ותוצרת מקומית פופולארית כגון יוגורט, חיטה, שמן זית וירקות".

יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל, הוסיפה: "בשנת 2014, הטיסה בריטיש איירווייס בקו ת"א-לונדון 180,000 נוסעים, שנהנו מחוויית הטיסה שלנו. בריטיש איירווייס מייחסת חשיבות רבה לקו שבין תל אביב ללונדון, ולקראת עונת הקיץ הקרובה היא הגדילה את היצע המושבים בכחמישים אחוזים לעומת הקיץ הקודם. אנו מאמינים כי הנוסע הישראלי, בכל אחת מהמחלקות, מעריך את איכות הטיסות, והגדלת מספר הטיסות השבועיות מתל אביב ללונדון נועדה לספק את הביקוש הרב. אנו בטוחים כי מספר הטיסות המוגדל כמו גם האיכות השירות והמזון יביאו את הנוסע הישראלי להעדיף את בריטיש איירווייס".

בריטיש איירווייס הייתה לחברת התעופה הראשונה שהגישה מזון לנוסעיה בטיסות. החברה משקיעה רבות במחקר ופיתוח במטרה לגרום לכך שמנות גורמה המוגשות בגובה 30 אלף רגל, יהיו זהות באיכותן לכאלה שמוגשות על הקרקע. הטמפרטורה, הלחץ והלחות משתנים במהלך הטיסה, וחושיהם של בני האדם מגיבים בהתאם. אדם ממוצע מאבד כ-30% מחוש הטעם שלו במהלך הטיסה ולכן אנו חווים את הטעמים באופן שונה. בשנים האחרונות, גיבשה החברה גישה ייחודית המכונה "גורמה בשחקים", ומשלבת מספר טכניקות שמטרתן לגשר על הפער שבין האוויר לקרקע.
במסגרת גישת "גורמה בשחקים", ערכה בריטיש איירווייס מחקר המלווה בסדרה של ניסויים ומבחני טעימות, במטרה להעמיק את ההבנה לגבי חוש הטעם האנושי וההשפעות הסביבתיות שחלות עליו. בסדרת הניסויים גילו, למשל, שלא רק גורמים צפויים כמו לחות וטמפרטורה משפיעים על חוש הטעם שלנו אלא גם חוש השמיעה, ובעקבות כך השיקה החברה פלייליסט המותאם למנות החברה ומוצע להאזנה במערכות הבידור בכל המטוסים.

טכניקה נוספת שגיבשה החברה במסגרת גישת "גורמה בשחקים" היא שימוש ברכיבי אומאמי, המכונה גם "הטעם החמישי" (ביפנית: טעים). רכיבי אומאמי הם מוצרים בעלי טעם חזק וארומטי מן החי והצומח, אשר יש להם אפקט של מדגישי טעם. בין היתר נחשבות אצות ים, עגבניות וגבינת פרמזן לרכיבי אומאמי פופולאריים ובריטיש איירווייס עושה בהם שימוש נרחב בתפריטיה ברחבי העולם.  

בשנים האחרונות, עם עליית המודעות העולמית למזון בריאות, משקיעה בריטיש איירווייס משאבים רבים בתחום וכיום, בכל ארוחה מוצעות לנוסעים מנות בריאות מותאמות, המסומנות בתפריט וכוללות רכיבים דלי שומן וקלוריות. בנוסף, נוסעי מחלקות היוקרה נהנים מגישה ל"מטבח הקלאב" – בר פתוח הזמין במהלך כל הטיסה ומציע מגוון חטיפים ונשנושים בריאים כמו סלטים, כריכים בריאים ופירות.

ISS In-Flight Catering היא ספקית המזון המקומית של בריטיש איירווייס, והיא עומדת בסטנדרטים הגבוהים והמחמירים של החברה.

אודות בריטיש איירווייס
בריטיש איירווייס מפעילה עשרים טיסות שבועיות מישראל לטרמינל 5 בנמל התעופה הית'רו שבלונדון, שנחשב לאחד הטובים בעולם. מטרמינל 5 ניתן לקחת טיסות המשך נוחות וזריזות ליעדי צפון אמריקה וקנדה המבוקשים כמו גם ליעדים רבים אחרים ברחבי העולם. לבריטיש איירווייס רשת יעדים מסועפת ומגוונת והיא מפעילה טיסות ל-180 יעדים בחמש יבשות.

טיסת הבוקר לת"א (BA162 7:30) מופעלת ע"י מטוס בואינג 777, ושתי טיסות נוספות (BA166 10:00, BA164 16:50) מופעלות ע"י איירבוס A321. תצורת המטוסים היא של שלוש מחלקות, ביניהן שתי מחלקות פרימיום מחלקת העסקים (Club World) ו מחלקת הביניים תיירים פלוס (World Traveller Plus).

לבריטיש איירווייס טרקליני אירוח ביעדים רבים ברחבי העולם. בנמל התעופה הית'רו, ממנו היא מפעילה את טיסותיה לישראל ולניו יורק, ספא ייחודי בו יכולים נוסעי מחלקות היוקרה ליהנות ללא תשלום מעיסויים וטיפולי ספא מפנקים בנוסף לאולם קולנוע.

Exit mobile version