Site icon IAS

בקרוב תבחר חברה שתקבע את דרוג בתי המלון

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי אמר היום (18.6.13) בדיון בוועדת הכלכלה על דרוג בתי המלון כי "המשרד נחוש לבצע את דירוג בתי המלון בישראל. עד סוף החודש משרד התיירות ישלים את הבדיקות והדיונים לצורך עדכון המכרז ושיפור תנאי הסף, ויצא במכרז חדש. תוך חודשים ספורים תיבחר חברה, אשר תתחיל את הדרוג בתחילת 2014".

 

דירוג בתי המלון מוסדר בתקנות שרותי תיירות, שאושרו ע"י ועדת הכלכלה, ופורסמו ב-3.1.2013. התקנות תכנסנה לתוקף ב-3.9.2013 ותעודות מלון רשום שהמשרד הנפיק מכוח התקנות הישנות יישארו בתקפן עד ספטמבר 2014.

על פי התקנות, "הבודק", כלומר מי שיבצע את הדרוג בפועל, וימונה על ידי השר, יהיה בעל ניסיון בדירוג לפי השיטה המוגדרת באמות המידה, כלומר, שיטת Hotelstars האירופאית. לבחירת הבודק יצא משרד התיירות במכרז פומבי. למכרז הוגשו 4 הצעות. ועדת משנה של ועדת המכרזים, ואח"כ ועדת המכרזים, לאחר בדיקה ובחינה ודיון מצאו כי אף אחת מההצעות לא עמדה בתנאי הסף, ולכן המכרז בוטל.

 

עם כניסת השר, ד"ר עוזי לנדאו, והמנכ"ל לתפקידם החלה בדיקת הנושא, והתקיימו דיונים פנימיים. אתמול קיים שר התיירות פורום שולחן עגול, בראשותו ובהשתתפות המנכ"ל ובכירים מן המשרד. בפורום השתתפו ראשי הארגונים של תעשיית התיירות, וכן נציגי הצרכנים וגורמים נוספים, במטרה לשמוע את עמדתם ואת דעתם בכל הקשור לנושא דרוג המלונות בכלל, והדרוג לפי שיטת Hotelstars בפרט. משרד התיירות ייצר פורום מגוון, זאת כדי לשמוע דעות שונות ולהתרשם באופן ענייני ומקצועי בהקשר זה.

 

מטרת הדיון, שהיה מקצועי, טוב פתוח ופורה, היתה לשמוע מגוון דעות.

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו רואה חשיבות רבה בדרוג המלונות, כחלק משיפור השרות לתייר, מחו"ל ולתייר הישראלי. השר הדגיש אתמול בפתח פורום השולחן העגול את חשיבות השקיפות והתחרות לטובת הצרכן, הן מבחינת התנאים  הפיסיים והן בהיבט של רמת השירות. שנת 2012 הייתה שנה טובה מאוד בתיירות הנכנסת עם הגעתם של למעלה מ- 3.5 מיליון מבקרים. במשרד התיירות פועלים לכך ששנת 2013 תהיה טובה אף יותר.

 

בתוך כך, בפתח הדיון היום בוועדת הכלכלה הודה מנכ"ל משרד התיירות בשמו ובשם השר ד"ר עוזי לנדאו ליו"ר הוועדה פרופסור אבישי ברוורמן על תמיכתו המשמעותית והמשפיעה  במאבק של תעשיית התיירות נגד ביטול הפטור ממע"מ על שירותי תיירות נכנסת.

 

 

לאחר המפגש התקיים דיון פנימי של המשרד, ומסקנת שר התיירות היא שיש להמשיך בהליך הדרוג לפי שיטת Hotelstars, שהיא השיטה המקובלת באירופה ומוכרת לתיירים הפוקדים את ישראל ממנה.

 

Exit mobile version