Site icon IAS

בעוד כשבועיים יפתח טרמינל 1 לטיסות לואו קוסט בינלאומיות

ביום שני, 19 ביוני, יחנך טרמינל 1 לפעילות בינלאומית מלאה, לשימושם של נוסעי טיסות הלואו קוסט. על פי התחזית של רשות שדות התעופה צפויים לעבור בטרמינל המתחדש כ-1.5 מיליון נוסעים בשנה.

בזכות השמים הפתוחים

טקס פתיחת טרמינל 1 לנוסעים בטיסות לואו קוסט, שיתקיים במעמד שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, הנהלת רשות שדות התעופה ונמל התעופה בן גוריון מסמל יותר מכל את התבססות הסכם השמים הפתוחים בתעופה בישראל. ההסכם הזה, שהשר כץ חתם עם האיחוד האירופי, גרם  לגידול בתנועת הנוסעים בנתב"ג, בעיקר של הישראלים היוצאים לחו"ל, אך גם בגידול התיירות הנכנסת, בעידודו של משרד התיירות.

תזרימי תנועת הנוסעים

תזרים תנועת הנוסעים בטרמינל 1 המתחדש יהיה זהה לתזרים שהיה בו בעבר. קליטת נוסעים לחו"ל תתבצע בדלפקי צ'ק אין בקומת הקרקע, עלייה לקומה השנייה דרך דלפקי ההגירה לבדיקת דרכונים, שהייה באולם חנויות הדיוטי פרי והמסעדות ויציאה ממנו לאוטובוסים ולמטוסים.

גם התזרים של הנוסעים הנכנסים יהיה זהה למה שהיה בעבר, כניסה דרך שערי הטרמינל בקומת הקרקע, מעבר דרך דלפקי ההגירה לבדיקת דרכונים, כניסה לאולם מסועי המזוודות ויציאה דרך מעברי המכס – אדום, או ירוק.

השיפוצים

השיפוצים בטרמינל 1 התבצעו בכ-1,840 מ"ר של שטחי המתנה לשערי היציאה, אזור ייחודי להמתנה לילדים (ג'מבורי), קיוסקים לביצוע צ'ק אין עצמי, ומתחם הסעה בחזית טרמינל 1, הן לנוסעים בטיסות פנים ארציות והן לנוסעים בטיסות הבינלאומיות.

פעילות מסחרית מורחבת

התהליך של נוסע יוצא בחברות הלואו קוסט בטרמינל 1 יהיה מלא ויכלול את כלל הנוסעים המגיעים לנמל התעופה עם כרטיס עלייה למטוס (בורדינג) וכבודת יד. יפתחו תשעה שערי יציאה למטוסים (ג'ייטים) ותורחב הפעילות המסחרית. כמו כן, יפתח חדר אירוח VIP, יפתחו החנויות הפטורות ממכס דיוטי פרי ומסעדות. תמהיל חנויות הדיוטי פרי יהיה דומה לתמהיל בטרמינל 3 – עם מוצרי טבק, אלכוהול, בשמים וקוסמטיקה, אלקטרוניקה, ספורט, אופנה  ואחרים הפטורים ממסים ומכסים. שרות פטור ושמור יינתן גם לרוכשים בטרמינל 1.

Exit mobile version