Site icon IAS

בניין הזכוכית בריקיאוויק

מי שנוסע מנמל התעופה הבינלאומי  של ריקיאוויק, איסלנד, לתוך העיר יבחין בבניין הזכוכית העצום והחדש שהוקם בפאתי בירת איסלנד- אולם הקונצרטים החדש "הארפה" (נבל).

זו האטרקציה החדישה ביותר במדינה הצפונית, שלפני זמן לא רב כמעט התמוטטה במשבר כספי, ועתה היא בדרך לשיקום כלכלי, ובעיקר תיירותי: שלטונות איסלנד העניקו לקידום התיירות עדיפות עליונה, ויחד עם חברת התעופה הלאומית אייסלנדאייר עושים רבות להבאת תיירים, שמעתה יכולים לבקר בבניין הזכוכית, המשמש כאולם קונצרטים ומרכז כינוסים וקונגרסים. בקיץ כבר השתתפו כ-100,000 איש (באיסלנד 320,000 תושבים בלבד) באירועים חגיגיים באולם.

האדריכל הדני הנינג לארסן והאמן באיסלנדי אולאפור אליאסון תכננו ובנו בניין שיש בו 10,000 חלונות זכוכית ואילו הקירות עשויים בזלת, חומר בנייה חשוב באי הוולקני. קירות הזכויות העצומים מהווים פריזמה שדרכה חודר לאולמות אור השמש, ואומרים שהמראה והנוף מתוך האולמות  החוצה אל הים, מבעד לשכבות הזכוכית, הוא עוצר נשימה. בבניין "הארפה" יש ארבעה אולמות קונצרטים וכינוסים, מסעדות ובארים וציוד משוכלל לקונגרסים. בקרוב יתקיים קונצרט מיוחד של מוסיקה קלאסית בבניין החדש, בביצוע התזמורת הפילהרמונית של איסלנד בניצוחו של המנצח הצעיר הנודע גוסטבו דודמל.

תולדות הבניין החדש קשורים למשבר הכלכלי – זה אמור היה להיות המשרד הראשי של הבנק המסחרי לנדסבנקין. אלא שהבנק הולאם במשבר הכלכלי, וממשלת איסלנד החליטה לממן את השלמת בנייתו ואת הפיכתו של בניין הזכוכית לאחת האטרקציות החדשות החשובות ביותר באיסלנד.

Exit mobile version