Site icon IAS

ביקושים גבוהים החודש לטיסות: נמלי התעופה העמוסים באירופה ובעולם

תעופה. צילום freepik

אירופה מתגאה בכמה מנמלי התעופה העמוסים ביותר בעולם. בסקר שנערך לאחרונה על ידי OAG, ספקית המידע על טיסות, מגלה את נמלי התעופה העמוסים ביותר החודש ביבשת אירופה. הנתונים מתבססים  על סך הנוסעים בטיסות הבינלאומיות והפנימיות.

החודש, לונדון הית'רו הוא נמל התעופה הבינלאומי העמוס באירופה עם 4.3 מיליון נוסעים וזה לא מפתיע, נוכח העובדה שהוא הוכר לאחרונה כאחד המוקדים הבינלאומיים מחברים את אירופה לצפון אמריקה. לאחרונה אתר IAS פרסם (לכתבה) כי נמל התעופה הלונדוני שואף להגיע השנה ל-81.4 מיליון נוסעים, שיהווה מספר שיא לעומת 2019, בו עברו בנמל התעופה 80.9 מיליון נוסעים.

במקום השני מדורג נמל התעופה של איסטנבול עם 3.8 מיליון ובמקום השלישי מדורג נמל התעופה שארל דה גול עם 3.3 מיליון נוסעים. אמסטרדם מדורג רביעי עם 3.2 מיליון נוסעים ופרנקפורט חמישי עם 3.1 מיליון נוסעים. יש לציין כי הדירוג של נמלי התעופה נשאר זהה בין מרץ 2024 למרץ 2023, למרות שכל אחד מהם חווה עלייה בקיבולת במהלך השנה האחרונה.

בהשוואה לנמלי תעופה לא אירופיים, נמל התעופה הבינלאומי אטלנטה הרטספילד-ג'קסון  הוא העמוס ביותר בעולם, עם למעלה מ-5.2 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות ופנימיות. בינתיים, לונדון הית'רו, שדה התעופה העמוס ביותר באירופה, מדורג רביעי ברשימה העולמית של נמלי התעופה העמוסים ביותר.

נמל התעופה הבינלאומי של דובאי מוביל כנמל התעופה העמוס ביותר מבחינת טיסות בינלאומיות, עם 4,989,008 נוסעים. נמל התעופה הבינלאומי של טוקיו ממשיך להיות שלישי עם 4.6 מיליון נוסעים.

החודש, נמל התעופה של איסטנבול ירד מהרשימה, למרות שהוא עדיין מחזיק במקום השני מבין שדות התעופה העמוסים ביותר באירופה. נמל התעופה של דלהי עלה ל-10 הראשונים החודש, והבטיח את המקום העשירי.

Exit mobile version