Site icon IAS

ביטולי טיסות לישראל בעקבות המצב הביטחוני: עדכונים שוטפים

מטוסים חונים בנתב"ג. צילום Depositphotos

בעקבות יירוט מאות טילים וכטב"מים שנורו הלילה לישראל חלו שינויים בפעילות האווירית לישראל וממנה. קבוצת לופטהנזה ביטלה את טיסות הלילה לנתב"ג ומטוס של חברת פליי דובאי שהמריא מדובאי לישראל חזר לאיחוד האמירויות. המרחב האווירי של ירדן נסגר.

דוברות רשות שדות התעופה (רשת):

13 באפריל, 23:25 – "בהתאם להנחיית מערכת הבטחון, החל משעה 00:30 בלילה המרחב האווירי של מדינת ישראל ייסגר לטיסות בינלאומיות ופנים ארצית. עקב העיכוב בהגעת טיסות לישראל לוח הטיסות מנתב"ג צפוי להשתנות. נמל התעופה רמון ייסגר לתנועה. ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן מול חברות התעופה ובאתר רשות שדות התעופה לגבי מועדי הטיסות החדשים טרם הגעתו לשדה התעופה. יצוין כי אנו נמשיך לעדכן בהתאם להתפתחויות".

דוברות אל על

13 באפריל, 23:25 –  חברת אל על פועלת ע״פ הנחיות גורמי הביטחון ועומדת בקשר ישיר עימם. טיסות LY082 ו-LY088 מתאילנד חוזרות על עקבותיהן וינחתו בבנגקוק עקב סגירת המרחב האווירי מעל ירדן.

13 באפריל, 23:40 – לאור סגירת המרחב האווירי מעל ישראל, חלק מטיסות אל על מבוטלות

כלל השינויים בטיסות מפורטים בטבלה המצורפת:

עדכונים שוטפים יעלו באתר אל על וברשתות החברתיות, ולקוחות שטיסתם תבוטל יעודכנו בחלופה לכשיתאפשר. נזכיר כי חברת אל על עומדת בקשר עם כוחות הביטחון ועם רשות שדות התעופה, ותפעל על פי ההנחיות שינתנו לה

14 באפריל, 01:50 – בעקבות המצב הביטחוני, אל על מאפשרת ללקוחותיה מדיניות שינויים וביטולים מקלה:

כלל הנוסעים שטיסתם מתוכננת להמריא עד יום שבת, 20 לאפריל (כולל) זכאים לתנאים הבאים –

* ביצוע שינויים במועד הטיסה (הקדמה או דחייה) יתאפשרו ללא דמי שינוי וללא הפרשי מחיר, כאשר מועד ההמראה החדש הוא עד יום שבת, 20 באפריל (כולל)

* ביטול הטיסה וקבלת שובר בשווי מלא למימוש עתידי לטיסות אל על.

מצ״ב קישור לעמוד המאפשר הנפקת שובר זיכוי בשווי מלא באופן עצמאי – לחצו כאן.
נדגיש כי הקדמת או דחיית מועד הטיסה מותנית בקיום הטיסות בהתאם למצב. כמו כן, מצ״ב קישור לעמוד ייעודי באתר אל על, בו מתעדכנים כל העת כלל השינויים בלוח הטיסות ובמדיניות השינויים והביטולים – לחצו כאן.

דוברות ישראייר

14 באפריל, 01:50 – "אנו מבקשים לעדכנכם כי לאור המצב הבטחוני וסגירת המרחב האווירי, אנו נאלצים לבצע שינויים בלו"ז בטיסות יום ראשון 14.4.24.

כל טיסות הפנים ארציות מתל אביב לאילת ומאילת לתל אביב מבוטלות.

חלק מטיסות ישראייר הבינלאומיות- נכון לרגע זה נדחות.

הודעות תישלחנה לנוסעים הרלוונטיים.

יש לציין כי אנו פועלים עפ"י הנחיות רשות שדות התעופה ופיקוד העורף וממליצים לכם להתעדכן באתר האינטרנט של ישראייר באתר פיקוד העורף וכן באמצעי התקשורת.

דוברות ארקיע

14 באפריל, 01:50 – "חברת ארקיע מודיעה הלילה, כי לאור סגירת המרחב האווירי בין השעות 00:30-07:00 יערכו שינויים בלוח טיסות הבוקר של החברה:

* טיסה 611 לסיישל תמריא בשעה 07:30
* טיסת רודוס 073/4 תצא במועד בשעה 08:00
* טיסה 771 לגנובל תמריא בשעה 09:00
* טיסה 211/2 ל/מ אתונה נדחית למועד מאוחר יותר
* טיסה 338 ממילנו נידחית למועד מאוחר יותר
* טיסה 779/780 ל/מ ג'נבה נדחית למועד מאוחר יותר

טיסות הפנים ארציות למחר מבוטלות.

יונייטד איירליינס

דוברות החברה: "ביטלנו את הטיסה המתוכננת של יום שבת מניוארק לתל אביב והטיסה חזרה הנלווית לה עקב הגבלות על המרחב האווירי הישראלי. אנו עוקבים מקרוב אחר המצב ונקבל החלטות לגבי הטיסות הקרובות תוך התמקדות בבטיחות הלקוחות והצוותים שלנו."

SWISS

"לאור ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון, החלטנו להשעות את פעילות טיסות SWISS לתל אביב וממנה עד להודעה חדשה. ב-SWISS, לבטיחות הצוותים שלנו והנוסעים תמיד יש עדיפות עליונה. ל-SWISS שבעה עובדים בתל אביב, שאחראים על שירות המטוסים שלנו וטיפול בטיסות שלנו. אנו בקשר מתמיד עם העובדים המקומיים שלנו.

מכיוון שמרחבים אוויריים רבים סגורים עקב המצב הנוכחי, אנו בוחנים כעת באיזו מידה יש להפנות טיסות שכבר המריאו. אנו ממשיכים לעקוב מקרוב ככל האפשר אחר המצב במזרח התיכון. המומחים שלנו בוחנים כל העת את כל המידע הזמין, וכן נמצאים בקשר הדוק וקבוע עם כל הרשויות הרלוונטיות הן מקומיות והן בשוויץ.

אנו מצטערים על כל אי נוחות ללקוחותינו שפעולות אלו עשויות לגרור. כמו כן, אנו יוצרים קשר אקטיבי עם אותם לקוחות שכבר הזמינו טיסות לתל אביב וממנה שהושעו כעת. מיותר לציין שלקוחות כאלה יוכלו לבצע הזמנה מחדש ללא תשלום למועד נסיעה מאוחר יותר או לקבל החזר מלא על הכרטיס.

בעקבות המתקפה של איראן נגד שטח ישראל, כל מטוסי SWISS נמנעים מהמרחב האווירי של איראן, עיראק וישראל. כתוצאה מכך, לטיסות מדלהי (LX147) וסינגפור (LX177) לציריך יש מסלולים ארוכים יותר לטוס. שתי הטיסות יבצעו הבוקר עצירת תדלוק בווינה בדרכן לציריך. המשמעות היא שהם יגיעו לציריך באיחור של מספר שעות. אנו נמצאים בקשר רציף עם טייסי כל המטוסים באוויר ומספקים לצוותים מידע באופן שוטף.

הערה לעורכים: אנו נוציא תקצירי חדשות נוספים בתגובה לכל שינוי משמעותי במצב הנוכחי. עד למועד זה, ניתן להמשיך ליצור איתנו קשר בטלפון +41 44 564 44 14".

חברת AIG

החברה מודיעה כי היא מאריכה באופן אוטומטי לכל לקוחותיה את ביטוח הנסיעות ל- 48 שעות, עד ה- 16 באפריל, ללא צורך בעדכון מצד המבוטחים.

דוברות עיריית ירושלים

'בשל המצב הביטחוני, התקיימה הבוקר הערכת מצב בראשות ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מנכ"ל העירייה, איציק לארי והנהלת העירייה. כלל המקלטים הציבוריים, כולל המקלטים של בתי הספר בעיר פתוחים לשימוש התושבים ככל שיידרש. כלל הפעילויות החינוכיות המתוכננות ליומיים הקרובים, מבוטלות. עיריית ירושלים עובדת כבשגרה ותמשיך להעניק את כל מגוון השירותים לתושבים.

Exit mobile version