Site icon IAS

בוטל האיסור לטוס לישראל על ידי רשות התעופה של האיחוד האירופי

נוסעים יוצאים בנתב"ג. צילום עוזי בכר

רשות התעופה של האיחוד האירופי (EASA) ביטלה היום (רביעי) את האיסור לטוס לישראל: "רשות התעופה האזרחית של מדינת ישראל הוכיחה את יכולתה לנהל ביעילות את הסיכונים לתעופה האזרחית במרחב האווירי שלה עד היום. עם זאת, ההערכה היא שעוצמת הסכסוך הנוכחית ורמת המתיחות הגבוהה עם איראן מהווים סיכונים לתעופה האזרחית, המחייבים אמצעי הפחתה נאותים שייושמו על ידי מפעילי התעופה. EASA תמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב, במטרה להעריך האם יש עלייה או ירידה בסיכון עבור מפעילי מטוסי האיחוד האירופי עקב התפתחות האיום והסיכון".

המלצות:
"EASA ממליצה לחברות התעופה ליישם תהליך ניטור והערכת סיכונים מחמירים עבור כל טיסה כאשר הם מתכוונים לפעול במרחב האווירי של ישראל. התוצאה של תהליך הערכת הסיכונים צריכה לאפשר לקבוע באופן סביר את רמת הסיכון עבור כל טיסה וכתוצאה מכך להחלטה:

"להמשיך בפעולות בכפוף לביצוע הקלות או  לא לפעול במלואו או בחלקו של המרחב האווירי המושפע, בכל רמת טיסה או ברמת טיסה מסוימת. הערכת הסיכונים ואמצעי ההפחתה צריכים להבטיח שטיסה לא תתחיל או תימשך כמתוכנן, אלא אם אומתה בכל האמצעים הסבירים שניתן להשתמש בבטחה במרחב האווירי עבור הפעולה המתוכננת. חברות תעופה צריכות לעקוב מקרוב אחר התפתחויות במרחב האווירי באזור ולעקוב אחר כל הפרסומים האווירונאוטיים הזמינים הנוגעים לאזור שהונפקו על ידי ישראל, לרבות מידע המשותף באמצעות הפלטפורמה האירופית לשיתוף מידע ושיתוף פעולה על אזורי עימות, לצד הנחיה זמינים או הנחיות מהרשויות הלאומיות שלהם".

תגובת חברת בלובירד: "בעקבות ביטול ההנחיה של איגוד התעופה האירופאי על איסור טיסות לישראל, חברת התעופה בלובירד נערכת לחידוש מיידי של טיסותיה לישראל. בלו בירד מודה לרת״א בישראל על הסיוע בביטול ההנחיה".

Exit mobile version