Site icon IAS

בוטלה השביתה שתוכננה למחר בנתב"ג

שר האוצר משה כחלון פנה הערב ליו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת), תוך מעורבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וביקש ממנו לדחות את השביתה. "אני מבקש למנוע את הסבל המיותר של הנוסעים בסוף השבוע ואת הפגיעה כלכלית במשק".

שר האוצר התחייב להתערב באופן מיידי ואישי בנושא

יו"ר הוועד פנחס עידן בירך על התערבות שר האוצר משה כחלון ועל מעורבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן והודיע, כי הוא מכבד את בקשת השר לפיכך השביתה מחר תבוטל. יחד עם זאת מן הראוי להזכיר כי נושא סכסוך העבודה לא ירד מהפרק וכל פתרון לא מוצלח עלול לעורר שוב את איום השביתה.

כיצד התפתח האיום בשביתה?

הוועד, שכבר לפני כשבועיים נכנס להליך סכסוך עבודה, הכריז על עבודה במתכונת יום הכיפורים החל מיום שישי אחר הצהריים וכלה במוצאי שבת, לאחר ששר הפנים אריה דרעי הקים ועדה בה שותפים ראשי יישובים באזור השפלה, במטרה לבדוק מהלך שיביא עבורם הכנסות מנתב"ג. העובדים פנו במכתב לראש הממשלה ולא נענו. גם הנהלת שלחה מכתבים למשרד הפנים וגם היא לא נענתה. עוד לפני כן הגישה הנהלת רש"ת עתירה לבג"ץ בעניין רצונן של הרשויות המקומיות, סביב נתב"ג, לקבל ארנונות ומיסים מרש"ת. אבל הקמת הוועדה האיצה את החלטת ועד העובדים להכריז על עיצומים, במטרה להקדים את הדיון בבג"ץ.

לא פעם ראשונה שרוצים את כספי הרשות

העובדים טוענים, כי זו לא הפעם הראשונה שראשי רשויות בשפלה מעוניינים לקבל כספים מרשות שדות התעופה, אולם, לדבריהם, ראש הממשלה התחייב בכתב, כי לא ייגבו כספים מהרשות. במיוחד לאור העובדה שהרשות איננה סמוכה לשולחן משרד האוצר או תקציב המדינה, היא לא מקבלת שום שירות מאף יישוב באזור ומתפעלת הכל באופן עצמאי ועל חשבונה.

Exit mobile version