מתחזית ל-20 השנים הבאות שפרסמה בואינג, עולה כי שוק התעופה האסייתי ייזדקק למספר חסר תקדים של טייסים וצוותי אוויר. לפי התחזית, 261,000 טייסים – כשליש מכוח האדם העולמי – יפעלו מעל שמי היבשת בשנת 2038. הצורך נובע מהגידול העצום בצי המטוסים העולמי של חברות התעופה, אשר 40% מתוכו יטוס מעל שמי היבשת.
לפי התחזית, יהיה צורך ב-240,000 טייסים מסחריים חדשים באסיה, זאת בעקבות העובדה שטייסים ותיקים רבים יגיעו לגיל פרישה, ובהתאם לכך יהיה צורך בתכניות ובמסלולים ייעודים חדשים להכשרת טייסים ומכונאים. בנוסף, בואינג צופה ירידה של כ-5% בביקוש למכונאים. הסיבה העיקרית לכך הינה כי מטוסים חדשים זקוקים למרווחי תחזוקה ארוכים יותר וככל שתדירות התחזוקה פוחתת, פוחת הצורך במכונאים ואנשי תחזוקה, בהתאמה. לראשונה, כלולים בדו"ח מצבת טייסי המסוקים ומטוסי המנהלים שמתווספים לדרישה הכללית ומעלים את הביקוש הכולל ל-261,000 טייסים.
גם בגזרת הביקוש לצוותי הדיילים, בואינג מצביעה על עלייה צפויה של 3% ל-317,000 אנשי צוות ברחבי אסיה, זאת לאור מגוון המטוסים שעומדים לרשות חברות התעופה, בתקנות רגולטוריות, מודלים עסקיים משתנים, צפיפות המושבים ותצורות שונות המצריכות מתן שירות אישי לנוסעים.
קית' קופר, סגן נשיא להכשרות מקצועיות ושירותים עולמיים בבואינג, התייחס לתחזית ואמר: "אנו ממשיכים לראות ביקוש גובר לטייסים בשמי אסיה, וככל הנראה הוא ימשיך ויגדל. בואינג משקיעה רבות בהכשרת טייסים להתמודד עם אתגרי העתיד והשינויים הטכנולוגיים בעולם התעופה. חברת בואינג מציעה תכנית פיתוח והכשרה לטייסים, החל מטייסים מתחילים ועד לטייסים בדרגת קצין ראשון – זאת, על מנת לסייע לחברות התעופה בצורך לגיוס טייסים שעומדים בדרישות המבצעיות החדשות, לאור השינויים המתרחשים בעולם התעופה".
זו רשימת האזורים המובילים בביקוש לטייסים, מכונאים ודיילים:
- סין : 128,500 טייסים, 126,750 מכונאים, 147,250 דיילים
- דרום מזרח אסיה: 48,500 טייסים, 54,000 מכונאים, 76,250 דיילים
- דרום אסיה: 42,650 טייסים, 35,000 מכונאים, 43,250 טייסים