Site icon IAS

בואינג חשפה את התחזית המסחרית לשוק התעופה

משרדי חברת בואינג בארה"ב. צילום בואינג

יצרנית המטוסים בואינג, פרסמה בסלון האווירי בפריס את תחזיתה לשוק התעופה המסחרית בו צפוי ביקוש בשווי 3.1 טריליון דולר למטוסים עד 2028, זאת בעקבות העובדה שחברות התעופה מוציאות מטוסים ישנים משירות ומחליפות אותם בדגמים משופרים יותר בעלי צריכת דלק יעילה וכמו כן, מגדילות את ציי המטוסים שלהן על מנת לעמוד בקצב הגידול של כמויות הנוסעים והשווקים החדשים שמתרחבים.

כתמיכה לשוק התעשיות הביטחוניות, תחום החלל ותחום התעופה המסחרית יאפשרו פתרונות להארכת מחזור החיים של כלי טייס ויגדילו את שוק הסחורות והשירותים התעופתיים ב3.1 טריליון דולר עד שנת.

הגידול במספר הנוסעים, והוצאת מטוסים ישנים משירות יגדילו את הצורך עבור לא פחות מ-44,040 מטוסים חדשים, המוערכים בסכום של 6.8 טריליון דולר במהלך עשרים השנים הבאות, עלייה של שלושה אחוזים מהשנה הקודמת. צי המטוסים המסחריים בעולם יזדקק גם כן לשירותים תומכים המוערכים בשווי של 6.8 טריליון דולר, נתון המצביע על הזדמנויות חדשות בשווי 16 טריליון דולר עד שנת 2038.

רנדי טיסנת', סמנכ"ל השיווק של החטיבה המסחרית בבואינג אמר : " שוב ושוב, התעופה המסחרית מוכיחה עד כמה היא גמישה. על אף המתינות בעלייה של כמות תנועת הנוסעים והמטענים המועברים, הסטטיסטיקות מצביעות על כך שהתעשייה שלנו נעה לקראת אופק של רווחים חסרי תקדים. למעשה, אנו רואים שוק רחב, עמוק ומאוזן יותר מבעבר". עוד הוסיף טיסנת': " היסודות הבריאים של השוק יאפשרו את הכפלתו של הצי העולמי בשני העשורים הבאים, ויצירת מערכת גומלין מאסיבית של פתרונות להארכת מחזור החיים של כלי הטיס."

מבחינת מסירות של מטוסים חדשים, התחזית של בואינג צופה כי 44 אחוז מהכספים בשוק יושקעו בהחלפת מטוסים ותיקים, ויתר הכספים יופנו לטובת התמודדות עם הגידול בתנועת הנוסעים. השימוש במטוסים חדשים יסייע לתעשייה ויגדיל את תנועת הנוסעים ב-4.6 אחוזים, במקביל משלוחי המטענים יגדלו ב-4.2 אחוזים. לראשונה אי פעם, צפי הגידול בצי המטוסים העולמי יחצה את רף ה-50,000 כאשר עד סוף 2038 צי המטוסים העולמי יתחדש ב-50,660 מטוסים חדשים.

בואינג צופה לביקוש של 44,040 מטוסים חדשים בעשרים השנים הקרובות צילום יח"צ

מטוסי צרי הגוף עדיין מוביל בתעשיית התעופה

סקטור המטוסים צרי הגוף (כדוגמת ה-737  MAX ) ממשיך להוות כסקטור הגדול ביותר עם צפי לביקוש של 32,240 מטוסים חדשים. שוק זה, אשר שוויו מוערך בכ- 3.8 טריליון דולר מונע בעיקר על ידי חברות הלואו קוסט והצמיחה המתמשכת של חברות התעופה באזורי אסיה פסיפיק.

בסקטור המטוסים רחבי הגוף בואינג צופה ביקוש ל-8,340 מטוסים חדשים בשווי מוערך של 2.6 טריליון דולר בשני העשורים הקרובים. הביקוש למטוסים רחבי גוף מונע בחלקו על ידי גל משמעותי של מטוסים ישנים יותר, אשר יצטרכו להיות מוחלפים תוך מספר שנים. המניע הנוסף לגידול בביקוש נובע מכך שחברות התעופה יצטרכו גם לא פחות מ-1,040 מטוסי מטען.

צי המטוסים העולמי ימשיך לייצר ביקוש גם עבור שירותי התעופה, כולל שרשרת האספקה (חלקי חילוף), תחזוקה, הנדסה, שדרוג מטוסים ותפעול מבצעי. במהלך 20 השנים הבאות, בואינג צופה כי שווי השוק יעמוד על 9.1 מיליארד דולר בתחום שירותי התעופה המסחרית, עם גידול שנתי של 4.2 אחוז.

"זהו שוק מאד דינמי ומרגש, המונע על ידי טכנולוגיה חדשה ומאמץ בלתי מתפשר על מנת להשיג יעילות, אמינות ובטיחות גבוהים יותר, הוסיף ואמר טיסנת. " בחזית הטכנולוגית, אנחנו רואים את חברות התעופה מתחילות להפעיל רחפני בידוק למטוסים והיצרנים עוסקים בניתוח נתונים ותובנות לשיפור תחזוקת המטוס וביצועיו. מעל לכל,המפעילים מחפשים ספקים שיציעו פתרונות המסייעים להם לשרת את הלקוחות שלהם בצורה יעילה ואמינה יותר."

קטגוריות עיקריות נוספות בתחזית השירותים כוללת גם את שוויין של עלויות התחזוקה וההנדסה העומדות 2.4 טריליון דולר המיועדים לשימור השווי של המטוסים ומערכותיהם. 1.1 טריליון דולר נוספים מיועדים לתחומי השירות בטיסה, הכשרות צוותים וניהול מבצעים.

אזור אסיה פסיפיק כולל בתוכו גם את סין,שתמשיך להוביל את הצמיחה בשוק עם 40 אחוז מסך הקליטה של מטוסים חדשים ו-38 אחוז מערך השירותים הנלווים שאחריה מתייצבות צפון אמריקה ואירופה.

מסביב לעולם, הצי הגודל של המטוסים המסחריים יצריך קליטה של טייסים, מכונאים, וצוותי אוויר חדשים. התחזית השנתית לצוותי אוויר בשנת 2019 היא קרוב ל-2.5 מיליון עובדים חדשים מעתה ועד שנת 2038.

Exit mobile version