חברת בואינג, יצרנית המטוסים וספקית המטוסים המסחריים הגדולה ביותר בסין, צופה דרישה ל-7,240 מטוסים חדשים במהלך 20 שנים הבאות, בשווי של כ-1.1 טריליון דולר.
דו"ח התחזית השנתי של בואינג, בנושא שוק התעופה הסיני, לשנת 2017, מציג גידול של 6.3% בביקוש למטוסים מסחריים, לעומת התחזית המקבילה אשתקד.
רנדי טינסת', סגן נשיא בואינג לשיווק ומכירות: "התחזית הנוכחית נתמכת בצמיחה המתמדת של הכלכלה הסינית, ההשקעה המרובה של סין בתשתיות, מעמד הביניים המתפתח וההתחזקות המתמשכת של שוק התעופה המסחרית". טינסת' הוסיף: "קצב הגידול של צי המטוסים הסיני צפוי לעבור את הממוצע העולמי. אנו חוזים כי כ-20% מהביקוש למטוסים חדשים ברחבי העולם יגיע מחברות התעופה הסיניות".
מטוסים צרי הגוף עדיין נמצאים בבסיסם של ציים, המשמשים לטיסות פנימיות ואזוריות בסין. בואינג צופה ביקוש ל-5,420 מטוסים צרי גוף חדשים עד שנת 2036, שיהוו 75% מסך כל מסירות המטוסים ב-20 השנים הבאות. כיום, אנו עדים ליותר חברות תעופה גדולות וכן חברות שכר, בכל רחבי אסיה, שבוחרות לרכוש מטוסים צרי גוף חדשים, במטרה להרחיב את טווח השירותים שהן מציעות לתיירים וללקוחות העסקיים.
טינסת' מוסיף כי נתוני צבר ההזמנות מלקוחות בסין, מצביעים על כך שמטוסי ה-737 MAX 8 החדשים עדיין מהווים את לב ליבו של שוק המטוסים צרי הגוף בסין.
בנוסף, בואינג צופה ביקוש ל-1,670 מטוסים רחבי גוף במהלך 20 השנים הקרובות. חברות התעופה עוברות בהדרגה לציים המורכבים ממטוסים קטנים ובינוניים, במטרה להרחיב, להגמיש ולייעל את רשתות היעדים שהן מפעילות. על פי התחזית של בואינג, מירב הביקוש למטוסים רחבי גוף בעתיד יגיע משוק התובלה והמטען.
"שוק התיירות היוצאת בסין ממשיך להתרחב וצפוי להגיע לשיא חדש של 200 מיליון נוסעים בשנה". טינסת' ציין. "הודות לטכנולוגיות חדשות, יכולות מתקדמות ויעילות חסרת תקדים, משפחות מטוסי ה-787 וה-777 ישחקו תפקיד מפתח בהיצע טיסות ארוכות הטווח לשוק התיירות הסיני"
בואינג צופה כי שוק התעופה המסחרית בעולם יזדקק ל-41,030 מטוסים חדשים במהלך 20 השנים הבאות, בשווי כולל של כ-6.1 טריליון דולר.
נכון להיום, בואינג נחשבת לעמוד הטווח של תעשיית התיירות והתובלה בסין. כמחצית מהמטוסים המסחריים הפועלים בסין כיום הינם מטוסי בואינג.