Site icon IAS

בג'טבלו הפנים שלך הם הבורדינג פס

מטוסי ג'טבלו. שלב הבורדינג היה זקוק להתחדשות. צילום jetblue

חברת התעופה האמריקנית ג'טבלו (JetBlue), בשותפות עם המכס האמריקאי והגנה על הגבולות  (CBP), הודיעה על השקת מערכת בורדינג עצמית מהפכנית באמצעות זיהוי פנים ביומטרי בנמל התעופה ג'ון פ. קנדי (JFK) בניו יורק. לקוחות הטסים ליעדים בינלאומיים נבחרים ממסוף טרמינל 5 ב-JFK, יכולים כעת לעלות למטוס במהירות רבה עוד יותר דרך שער מיוחד (גייט) בעל שני תורים, המשתמש בטכנולוגיית זיהוי פנים מהיר לצורך אימות הנוסע.

ג'טבלו איירווייז היא חברת לואו-קוסט אמריקנית החברה בקבוצת לופטהנזה. בסיסה הראשי הוא בנמל התעופה ג'ון פ. קנדי בניו יורק, שם היא מחזיקה בבעלות בלעדית בטרמינל 5. החברה מפעילה טיסות ל-101 יעדים ויש לה הסכם קוד שייר עם מספר חברות בינלאומיות ובהן אל על.

החידוש הביומטרי בשער העלייה למטוס של ג'טבלו מגיע לאחר הניסויים הביומטריים המוצלחים של חברת התעופה בנמלי תעופה בבוסטון, פורט לודרדייל וניו יורק-קנדי. ג'טבלו גם נהפכה השבוע לחברת התעופה הראשונה ששותפה לרשות שדות התעופה במטרופולין וושינגטון, להשיק את השכלול הביומטרי החדש משדה התעופה רונלד רייגן בוושינגטון לנסאו שבאיי בהאמה.

טרמינל 5 בשדה התעופה קנדי בניו יורק, שג'טבלו פועלת בו בבלעדיות. צילום Depositphotos

מאז השקת התוכנית בשנת 2017, השתתפו יותר מ-50,000 נוסעים בניסוי הביומטרי ובעלייה למטוס על 500 טיסות בארבעת היעדים. כדי לעבור את הבורדינג בשיטת זיהוי הפנים, אין צורך ברישום מוקדם – הלקוחות יכולים פשוט להתייצב מול המצלמה לבדיקת התאמה לתמונתם בדרכון הביומטרי ולעשות את דרכם אל המטוס.

"ההצלחה של תוכנית הזיהוי הביומטרי של JetBlue היא עדות לעבודה המתמשכת של חברת התעופה כדי ליצור חוויה אישית, מועילה ופשוטה", אמר איאן דיסון, סגן נשיא בכיר לחוויית הלקוח בחברה, "הבורדינג הוא שלב בחוויית הטיסה שהיה זקוק לחדשנות ואנחנו מרגישים שהביומטריה תשנה את עתיד הטיסות, ותיצור תנועה חלקה יותר בשדה התעופה".

זה השיפור הביומטרי החדש של ג'טבלו, המשלים את השלבים הקיימים כבר במסגרת השירות עצמי של הנוסעים, כולל לובי שירות עצמי עם קיוסקים אינטראקטיביים, הדפסה עצמית של תג למזוודה וגם שליחת מזוודה באופן עצמאי לבטן המטוס. חברת התעופה מתכננת להרחיב את תוכנית העלייה הביומטרית למטוסים לטיסות בינלאומיות נוספות מניו יורק-קנדי, בוסטון ופורט לודרדייל ומתכננת פיילוט למסירת מזוודה עצמית בתחילת השנה הבאה ב-JFK.

Exit mobile version