Site icon IAS

ארקיע משיקה מטוס אמבראר סילוני

היום (א') ינחת בישראל מטוס אמבראר חדש של ארקיע, מדגם E195, ועם צירופו של המטוס יכלול צי מטוסי ארקיע 8 מטוסים, כאשר בחודשים הקרובים יצטרפו לצי 2 מטוסי איירבס מדגם A321neo LR. עד בואו של המטוס החדש מנה צי מטוסי ארקיע 5 מטוסי אמבראר, 2 מטוסי בואינג ומטוס ATR אחד.

לדברי מנכ"ל קבוצת ארקיע, ניר דגן : "המטוס החדש נרכש על ידנו בהליך מהיר, על מנת להיערך לתגבור דרמטי של פעילות ארקיע בקו שדה דב-אילת. להערכתנו, אם תאשר הממונה על ההגבלים העסקיים את מיזוג אל על וישראייר, תפסיק החברה הממוזגת את פעילותה בקו לאילת, פעילות שצומצמה על ידה משמעותית מאז תחילת המו"מ על המיזוג. לשם כך החלטנו להיערך מבעוד מועד על מנת לספק את הביקושים של הציבור הישראלי, תושבי אילת וגורמי התיירות בין שדה דב לאילת".

המטוס החדש יטוס בקווים הפנים-ארציים וכן לאיי יוון וליעדי אירופה.

יו"ר ארקיע אבי נקש בחר בשם שושנה דמארי

שמו של המטוס, שושנה דמארי, נבחר על ידי יו"ר ארקיע, אבי נקש, מתוך הערכה לפועלה ומורשתה של הזמרת. "שושנה דמארי הייתה אחת האמניות הבולטות והיא מייצגת את התרבות הישראלית האותנטית. גם למטוסים אחרים קראנו על שם אבני דרך בתרבות הישראלית: אריק איינשטיין ונעמי שמר ואני מקווה להמשיך במסורת זו בציון שמות של אמנים בולטים גם למטוסי האיירבוס החדשים האמורים להצטרף לצי מטוסי ארקיע בחודשים הקרובים".

מיזוג ישראייר בסאן דור צפוי להיות מאושר עם הגבלות

רשות ההגבלים העסקיים, שדחתה את מתן החלטתה על מיזוג ישראייר והחברה-הבת של אל על, סאן דור, לתחילת השנה הקרובה, נוטה על פי הערכות לאשר את המיזוג, אולם תחת מגבלות. הרשות חוששת כי אמורה להיות פגיעה בתחרות בתחום טיסות ההמשך של תיירים זרים שנוחתים בישראל ומבקשים להגיע לאילת. היום יכולים התיירים לטוס לאילת בישראייר ובארקיע. החשש הוא שלאחר המיזוג תוכל אל על  להציע הטבות שונות לנוסעים כדי שיבחרו לטוס לאילת לאחר שנחתו בארץ עם ישראייר  ־סאן דור. יש לציין, כי ארקיע היא שהעלתה את הנקודה הזו בפני רשות ההגבלים מחשש שהחברה הממוזגת, שלרשותה עומדים מטוסים גדולים משלה, תפר את יחסי הכוחות הקיימים בשוק הטיסות הפנים־ ארציות.

הרשות חוששת גם, כי אל על תנצל את העובדה שהיא מונופול בתחום הבדיקות הביטחוניות, ותיתן עדיפות באספקת מאבטחים לטיסות הממוזגות של ישראייר-סאן דור. גם בכל הקשור לטיסות הבינלאומיות לחו"ל חוששת הרשות, שהחברה הממוזגת תעלה את מחירי הטיסות ליעדים ספציפיים, כמו בקו לגיאורגיה, שבו אל על וישראייר חולשות כבר היום על 50% מהטיסות.

מי שמטפל מטעם הרשות במיזוג החברות הוא היועץ המשפטי של הרשות, עו"ד אורי שוורץ, מכיוון שהממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, עסקה בנושא בעת שעבדה במשרד מיתר ליקוורניק לשם גבע.

Exit mobile version