Site icon IAS

ארגון יורוקונטרול בשירות היורו – אליפות אירופה בכדורגל 2024

אליפות אירופה בכדורגל 2024. צילום Depositphotos

יורוקונטרול (EUROCONTROL), ארגון אירופאי לבטיחות אווירית, בשיתוף פעולה עם ספקית שירותי ניווט האוויר הגרמנית DFS ואופ"א – איגוד התאחדויות הכדורגל האירופיות UEFA מבטיחים תעבורה אווירית יעילה ובת קיימא ברחבי רשת התעופה האירופית במהלך 'היורו' –  אליפות אירופה בכדורגל 2024. הטורניר מתקיים בגרמניה, המדינה השלישית העמוסה ביותר באירופה מבחינת תעבורה אווירית, במהלך אחד מחודשי השיא של הקיץ בתעופה, כאשר הרשת מצפה לכ- 37,000 טיסות יומיות.

EUROCONTROL מחויבת להבטיח תכנון יעיל וזיהוי אתגרי הקיבולת מראש כדי לצמצם את ההפרעות למינימום. כל משחקי הגמר או הטורנירים הספורטיביים הגדולים מעוררים תכנון מדוקדק מול הרשויות הרלוונטיות ושחקנים תפעוליים ברשת שמתחיל חודשים רבים לפני כן.

Acopo Prissinotti, מנהל רשת ניהול ביורוקונטרול, אמר: "בניית אמון ושותפויות חזקות עם צוות תפעולי הוא תנאי הכרחי להבטחת תיאום יעיל וניצול מיטבי של קיבולת התנועה האווירית הזמינה במהלך אירוע ספורט גדול כמו אליפות אירופה בכדורגל של אופ"א. כמנהל רשת EUROCONTROL אנו גאים לתמוך בשותפי התעופה שלנו עם 20 שנות ניסיון בהכנה מתמשכת ותמיכה ברשת התעופה האירופית באירועים מיוחדים מסוג זה."

במהלך חודש הטורניר, גרמניה תארח בסך הכל 51 משחקים ב-10 ערים: ברלין, קלן, דורטמונד, דיסלדורף, פרנקפורט, גלזנקירכן, המבורג, לייפציג, מינכן ושטוטגרט. ספקית שירותי ניווט האוויר הגרמנית DFS עבדה במשך חודשים על ההכנות לטורניר בתיאום הדוק עם EUROCONTROL ו-UEFA כדי לייעל את התכנון לקראת הגעת קבוצות, ספונסרים ואוהדים.

Arndt Schoenemann, מנכ"ל DFS, הוסיף: "אנחנו כ-DFS מרגישים כבוד שאנחנו יכולים לתרום להצלחת יורו 2024. בהמראות ונחיתות בטוחות, ננחה את כל הקבוצות, כל האוהדים וכל המארגנים בבטחה אל המקומות ובחזרה הביתה. המשימה שלנו היא להיות מארח נהדר באוויר".

האופי הרב-עירוני של הטורניר הופך את שיתוף הפעולה ההדוק עם כל שותפי התעופה לחיוניים לניהול בקשות טיסות מוגברות ולהתמודדות עם עומס פוטנציאלי בתעבורה אווירית. חברות תעופה כבר הוסיפו אלפי מושבים נוספים כדי להטיס אוהדים לערים בהן מתקיימים משחקים, ועוד יתווספו ככל שהטורניר ייכנס לשלב הנוקאאוט שלו, מה שיגרור ביקוש הולך וגובר מצד אוהדי הקבוצות שנשארו בתחרות.

זרם הקבוצות והאוהדים לטורניר יכול להשפיע גם על נמלי התעופה ועל קיבולת המרחב האווירי, כמו גם להתנגשות עם חוקים ותקנות בשדות תעופה לגבי רעש ועוצר המשפיעים על טיסות מאוחרות. ובאופן קלאסי, במשחק הגמר עשויים לראות אלפי אוהדים נוסעים דרך חברות תעופה מסחריות – ובדרך כלל יותר מ-100 מטוסים פרטיים וטורבו-פרופ – למקום המארח את הגמר, שהוא ברלין ליורו 2024. ייתכן שיהיה צורך בשדות תעופה משניים כדי להקל על מגבלות הקיבולת בשדות התעופה הגדולים.

Exit mobile version