Site icon IAS

ארגון יאט"א מזהיר מירידה השנה ברווחי תעשיית התעופה

תעופה: היטל על מערכות ההפצה הגלובלית צילום Depositphotos

תעופה: היטל על מערכות ההפצה הגלובלית צילום Depositphotos

אלכסנדר דה ג'וניאק, מנכ"ל אירגון יאט"א, ארגון התחבורה האווירית הבינלאומי יאט"א, מזהיר כי רווחי התעשייה לא יגיעו לרמת השיא שעליה דיווח הארגון בדצמבר 2017. זאת למרות שהביקושים לתנועה גלובלית במושגי הכנסות נוסעים לק"מ (RPK – revenue passenger kilometres) עלו בחודש אפריל ב-6.2%, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, כאשר הביקוש לתחבורה האווירית ממשיך להיות גבוה מהמגמה ארוכת הטווח.

על פי נתוני יאט"א, הביקושים הבינלאומיים לנוסעים עלו באפריל ב-4.8%, בהשוואה לאפריל 2017, אך קצב הצמיחה בכל האזורים היה איטי יותר מאשר בחודש מרץ. סך כל הקיבולת הבינלאומית עלתה ב-4.9%, והתפוסה (load factor) ירדה ב -0.1% נקודות אחוז ל-81.4%.

באזורים המקומיים מתברר כי הביקושים לנסיעות עלו באפריל ב-8.5% בהשוואה לאפריל 2017, כשהמניע היה צמיחה שנתית דו-ספרתית בהודו ובסין. הקיבולת גדלה ב-7.6% והתפוסה עלתה ב-0.7 נקודת אחוז ל-84.0%. כאשר כל השווקים דיווחו על עליות בביקושים.
הנתונים האלה התקבלו כאשר דה ג'וניאק הזהיר כי התחזית לרווח של 38 מיליארד דולר בתעשיית התעופה יתוקן השנה כלפי מטה. בהופעה בפני מועדון העיתונות האווירית באוסטרליה, אמר: "צמיחת הביקושים המוצקה היא אחת הסיבות לכך שרבים מהמנכ"לים המתכנסים כאן הם במצב רוח טוב. אבל הם בהחלט צריכים גם להיות מודאגים בגין העלות העולה של הדלק".

מחיר שעת טיסה יעלה הקיץ ב-20 דולר

עוד ציין דה ג'וניאק: "בחודש דצמבר בשנה שעברה חזינו שיא ב-2018 ברווחי התעשייה המאורגנת של יותר מ-38 מילארד דולר. באותו זמן הציפיה למחיר הנפט הייתה של 60 דולר לחבית נפט גולמי ברנט. עכשיו המחיר מתקרב ל-80 דולר לחבית".

הוא הדגיש, כי "בעבר, עלייה כה מהירה במחיר בסיסי שכזה הייתה גורמת לתעשייה לצלול חזרה להפסדים. אבל כתוצאה כתוצאה ממאמצים לתכנן ולבנות מחדש  את העסקים, אנחנו עדיין מצפים לרווחים מוצקים השנה, אבל כנראה לא ברמות שציפינו בדצמבר ".

נזכיר כי , כי בחודש שעבר צויין ב-IAS, שהתיירות הקיץ צפויה להיות יקרה יותר ממה שהורגלנו בשנים האחרונות. מחיר שעת טיסה יעלה הקיץ ב-20 דולר, בעקבות הערכה, כי מחיר חבית נפט צפוי להגיע בטווח הקרוב ל-80 דולר לחבית ובטווח הבינוני אפילו ל-100 דולר לחבית. יחד עם הדולר המתחזק, צפויה התעופה להתייקר בכ-22%. בעקבות כך לא תשאר ברירה בידי חברות התעופה אלא להעלות את המחירי כרטיסי הטיסה. גם מחירי הלינה והתחבורה צפויים להתייקר, אם כי קשה להעריך עתה בכמה אחוזים מדובר.

Exit mobile version