Site icon IAS

ארגון יאטא: יותר מ-20 אלף ערים מחוברות בזכות תעשיית התעופה

ניו יורק. חלק מצמד הערים ניו-יורק-לונדון, אחד מתוך יותר מ-20 אלף זוגות ערים, צילום Depositphotos

הזרוע הכלכלית של ארגון חברות התעופה הבינלאומין IATA פרסם תרשים המציג את התרומה הכלכלית הייחודית של התחבורה האווירית לכלכלה העולמית. זאת בעקבות שני דוחות שהכין על התרומה הכלכלית הרחבה של התחבורה האווירית, האחרונה בסדרה הבוחנת את הערך של התחבורה האווירית ואת השפעת התחרותיות הרגולטורית על קישוריות ברמה של מדינות בודדות.

התרשים מראה את התרומה הכלכלית הברורה של התחבורה האווירית ברמה הגלובלית: חיבור יותר מ-20,000 זוגות ערים זו עם זו לפחות פעם בשבוע עם העלויות הנמוכות ביותר למשתמשים אי פעם במונחים ריאליים.

"לעתים קרובות אנו מדגישים את התעשייה כמעסיקה, אך התרומה הכלכלית הייחודית של התחבורה האווירית היא כגשר וירטואלי בין ערים – קשרים המייצרים זרמי סחר, השקעות, אנשים, תחרות וחילופי רעיונות – אבני היסוד של פיתוח כלכלי עבור מדינה. אז מה שחשוב יותר מכל דבר אחר בתעבורה האווירית הוא תרומה כלכלית רחבה יותר – הקישוריות", מציין הארגון.

הקישוריות עלתה – המחירים ירדו. הגרף של יאטא

עוד הוא מסביר כי מספר הקשרים חשוב, אבל איכות ומחיר חשובים גם הם, וכל השלושה סייעו למקסם את התזרימים היוצרים הטבות כלכליות עבור הכלכלה מעבר לתחום התעופה.

במהלך שני העשורים האחרונים, מספר זוגות העיר הייחודיים (למשל, ספירת כל השירותים של לונדון-ניו יורק כאחד) גדל פי שניים. "השנה לבדה אנו מצפים ליותר מ-1,000 זוגות ערים חדשות. כמובן שחשיבותה של העיר ישפיע על ההיקף הפוטנציאלי של התזרים הכלכלי, ולכן אנו משקללים יעדים במדידת הקישוריות האוויריות שלנו, כדי ללכוד את איכות החיבור. המחיר גם כן משחק תפקיד משמעותי בזרימת התנועות הכלכליות בין הערים. בהתאמה לאינפלציה במדד המחירים לצרכן, העלות לצרכנים ולמשתמשים העסקיים בעולם ירדה במחצית ב-20 השנים האחרונות", סיכם הארגון

Exit mobile version